درآمدي بر فلسفه تربيت اسلامي (رويكرد تطبيقي)، براساس كتاب «فلسفه التربيه الاسلاميه: دراسه مقارنه التربيه الاسلاميه و الفلسفات التربويه المعاصره اثر ماجد عرسان كيلاني تدوين شده است.
درآمدي بر فلسفه تربيت اسلامي (رويكرد تطبيقي)، براساس كتاب «فلسفه التربيه الاسلاميه: دراسه مقارنه التربيه الاسلاميه و الفلسفات التربويه المعاصره اثر ماجد عرسان كيلاني تدوين شده است. فلسفه تعليم و تربيت اسلامي مفهومي نوپديد در ادبيات تربيتي جهان اسلام است. گمان نميرود پيشينه كاربرد اين اصطلاح حتي به پنجاه سال هم برسد. اصل كتاب كيلاني، در شش بخش و سي و يك فصل سامان يافته است. كتاب حاضر نيز پنج بخش و بيست و شش فصل دارد. بخشهاي كتاب عبارتند از:
بخش اول: اهميت پژوهش در فلسفه تربيت اسلامي
بخش دوم: طبيعت انسان
در فلسفه تربيت اسلامي
بخش سوم: هستيشناسي
در فلسفه تربيت اسلامي
بخش چهارم: نظريه شناخت در فلسفه تربيت اسلامي
بخش پنجم: نظريه ارزشها
در فلسفه تربيت اسلامي
اهدف كلي اين كتاب عبارت است از: آشنايي اجمالي با اهميت پژوهش در فلسفه تعليم و تربيت اسلامي و شناخت كوتاه فلسفههاي تربيتي غرب و انتقادهاي وارد بر آن؛ آشنايي اجمالي با طبيعت انسان، هستيشناسي، نظريه شناخت، نظريه ارزشها، همه در فلسفه تعليم و تربيت اسلامي؛ و توانايي نسبي مقايسه فلسفه تعليم و تربيت اسلامي با برخي فلسفههاي تربيتي غربي.
درآمدي بر فلسفه تربيت اسلامي (رويكرد تطبيقي)
دكتر ماجد عرسان كيلاني
ترجمه، تلخيص و اضافات: بهروز رفيعي
ناشران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاهها (سمت)
چاپ اول: 1394
منبع: اطلاعات