تجلیل از استاد علی رفیعی علامرودشتی و رونمایی از کتاب شیفتگان کتاب

مراسم تجلیل از پژوهشگر و نویسندۀ سخت کوش استاد علی رفیعی علامرودشتی همراه با رونمایی از کتاب شیفتگان کتاب روز پنجشنبه 24 اردیبهشت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شود.

 

مراسم تجلیل از پژوهشگر و نویسندۀ سخت کوش استاد علی رفیعی علامرودشتی همراه با رونمایی از کتاب شیفتگان کتاب روز پنجشنبه 24 اردیبهشت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شود.

در این نشست که به همت مرکز پژوهشی میراث مکتوب، مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی و مؤسسۀ خانۀ کتاب برگزار می شود علی بهرامیان،  اکبر ایرانی مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب، محمدرضا موحدی و مجید غلامی جلیسه مدیرعامل مؤسسۀ خانۀ کتاب سخنرانی خواهند کرد.

این نشست روز پنج شنبه 24 اردیبهشت از ساعت 15 الی 17 در سالن تکریم اهل قلم - کتاب و هنر واقع در رواق شرقی، کمیتۀ علمی و فرهنگی برگزار می شود.

 

آشنایی با زندگی و خدمات علمی استاد علی رفیعی علامرودشتی

علی رفيعی علامرودشتی در سال ۱۳۳۰ در علامرودشت فارس دیده به جهان گشود. وی دوران مکتب و ابتدایی را در علامرودشت گذارند وسپس برای ادامۀ تحصیل به شهرهای شیراز و نجف مهاجرت کرد. در سال ۱۳۵۰ به ایران بازگشته و در حوزۀ علمیه قم زیر نظر آیت‌الله اصفهانی، آیت‌الله گلپایگانی، مرعشی نجفی و وحید خراسانی، اصول فقه، تفسیر و کلام را فراگرفت.

علی رفیعی علامرودشتی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زادگاهش ، مبارزاتی علیه رژیم پهلوی داشته و بار ها توسط ساواک دستگیر شد. وی بعد از انقلاب به کار تدریس در دانشگاه و تربیت معلم مشغول شد و در کنار تدریس به کار تحقیق و پژوهش پرداخت و آثار زیادی را تالیف کرد. بنیاد دایرةالمعارف اسلامی، دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، دایرةالمعارف تشیع، کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی، مرکز دایرة‌المعارف اسلام ترکیه، دایرة‌المعارف فلسطین، دایرة‌المعارف ادب فارسی، مرکز دارالحدیث، مرکز دائرة‌المعارف امام خمینی و مرکز ترجمه قرآن از مراکزی هستند که وی در امور پژوهشی با آن‌ها همکاری داشته است.

علی رفیعی علامرودشتی از مرداد ۱۳۸۸ تا کنون به دلیل سکته مغزی در بستر بیماری به سر می‌برد.

یادآور می شود کتاب تذکرة الشعراء مطربی سمرقندى به تصحیح استاد رفیعی علامرودشتی در سال 1377 توسط نشر میراث مکتوب به چاپ رسیده است.

میراث مکتوب