«درس‌های استاد دکتر غلامحسین صدیقی» منتشر شد

«درس‌های استاد دکتر غلامحسین صدیقی» عنوان کتابی است که در آن شاگرد درس استاد خود را روایت کرده است. «درس‌های استاد دکتر غلامحسین صدیقی» عنوان کتابی است که انتشارات جامعه‌شناسان آن را متتشر کرده است. در این کتاب، هما زنجانی‌زاده، دانشجوی دوره فوق‌لیسانس دکتر صدیقی در بین سال‌های 1344 تا 46 به روایت درس وی در این سال‌ها پرداخته و آنها را در مجموعه‌ای مستقل منتشر کرده است.

«درس‌های استاد دکتر غلامحسین صدیقی» عنوان کتابی است که در آن شاگرد درس استاد خود را روایت کرده است.

«درس‌های استاد دکتر غلامحسین صدیقی» عنوان کتابی است که انتشارات جامعه‌شناسان آن را متتشر کرده است. در این کتاب، هما زنجانی‌زاده، دانشجوی دوره فوق‌لیسانس دکتر صدیقی در بین سال‌های 1344 تا 46 به روایت درس وی در این سال‌ها پرداخته و آنها را در مجموعه‌ای مستقل منتشر کرده است.

زنجانی‌زاده در پیشگفتار این کتاب نوشته است: «این اولین‌باری است که درس‌های استاد توسط یک شاگرد روایت می‌شود. در سنت غربی این کار بسیار انجام شده است، اما در ایران شاید در نیم قرن، کمتر چنین کاری صورت گرفته است. این دست‌نوشته‌ها، درس‌های استاد دکتر غلامحسین صدیقی است که در سال‌های 1344 تا 46 در مقطع فوق‌لیسانس در دانشگاه تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی. تدریس شده. در این دو سال دو درس جامعه‌شناسی عمومی و جامعه‌شناسی سیاسی را در محضر استاد گذرانیده‌ام.»

در ادامه مقدمه این نویسنده می‌خوانیم:« از دکتر صدیقی درس‌های بسیار گرفتم، تحلیل علمی، انتقاد بر آن‌چه گفته می‌شد، سعی در بی‌طرفی علمی، عدم القای باورهای شخصی، وقت‌شناسی ، نظم و انضباط. این یک کتاب نیست که حجم آن مورد نظر باشد، جملات ساده و پرمحتواست...»

این کتاب در دو بخش تنظیم شده است. در بخش نخست درس‌های استاد صدیقی درباره جامعه‌‌شناسی عمومی از قرن هجدهم تا قانون در جامعه‌شناسی گردآوری شده است.

زنجانی‌زاده در بخش دوم این کتاب به درس‌های استاد با موضوع جامعه‌شناسی سیاسی پرداخته است.

«درس‌های استاد دکتر غلامحسین صادقی» در 254 صفحه، به قیمت 16 هزار  تومان از سوی نشر  جامعه‌شناسان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

ایبنا