العبادی: تخریب آثار باستانی عراق به دست داعش بدون مجازات نمی ماند

نخست وزیر عراق، تخریب آثار باستانی عراق به دست گروه تروریستی داعش را تلاشی برای محو کردن نقش پیشتاز انسانی عراقی ها دانست و تاکید کرد که این جنایت وحشیانه بدون مجازات نخواهد ماند.

 

نخست وزیر عراق، تخریب آثار باستانی عراق به دست گروه تروریستی داعش را تلاشی برای محو کردن نقش پیشتاز انسانی عراقی ها دانست و تاکید کرد که این جنایت وحشیانه بدون مجازات نخواهد ماند.

به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی روز جمعه در بیانیه ای از کشورهای جهان خواست برای خشکاندن منابع مالی داعش و نبرد با اندیشه های عقب مانده این گروهک با دولت عراق همکاری کنند.

وی تخریب آثار باستانی و نشانه های تمدن عراق را تحریک احساسات کل جهان برشمرد و گفت: تخریب موزه موصل به دست داعش اقدامی وحشیانه و بزدلانه است و بدون مجازات نخواهد ماند؛ این اقدام دلیل دیگری بر اندیشه های عقب مانده این گروه تروریستی است.

نخست وزیر عراق افزود: ما عزم خود را برای پاکسازی عراق و شهرهای آن جزم کرده ایم و به توانایی ملت خود برای شکست دادن این گروه جنایتکار که خواستار محو تمدن و تاریخ عراق و حال و آینده نسل های این کشوراست، ایمان داریم.

گروهک تروریستی تکفیری داعش روز پنج شنبه فیلمی در شبکه های اجتماعی و همچنین پایگاه های خاص خود منتشر کرد که در آن چند داعشی اقدام به تخریب آثار باستانی موجود در موزه موصل می کنند.

در این فیلم چند مرد مسلح دیده می شوند که به وسیله چکش و پتک و دریل ، آثار باستانی موجود در موزه موصل را از بین می برند.

در این فیلم پنج دقیقه ای، داعشی هایی دیده می شوند که در حال شکستن مجسمه های بزرگ و از جمله گاو بالدار هستند که قدمت آن به قرن نهم پیش از میلاد می رسد.

این گروهک تروریستی پیش از این نیز اقدام به تخریب مساجد قدیمی و چندین مقبره پیامبران و بزرگان بشریت کرده و آن را اماکن کفر دانسته بود.

داعش همچنین قطعات کوچک باستانی را در بازارهای سیاه منطقه به فروش می رساند. موزه موصل سال 1951میلادی تاسیس شد و بیشتر آثار موجود در آن به دوران آشوری ها باز می گردد.

ایرنا