تاریخ مکتوم

نگاهی به تلاش‌های سیاسی فعالان ازلی در مخالفت با حکومت قاجار و تدارک انقلاب مشروطه موضوع «تاریخ مکتوم» است. تاریخ مکتوم تلاشی است در بررسی فکر و عمل یکی از مهم‌ترین و در عین حال ناشناخته‌ترین گروه‌های فعال در دگرگونی بزرگی که تاریخ معاصر ایران را حت شعاع خود قرار داده یعنی تلاش فعالان بابی/ازلی در تهیه و تدارک تحرک سیاسی و اجتماعی گسترده‌ای که از اواخر دوره قاجار آغاز شد و بالاخره به صورت انقلاب مشروطه به ثمر نشست.

 

نگاهی به تلاش‌های سیاسی فعالان ازلی در مخالفت با حکومت قاجار و تدارک انقلاب مشروطه موضوع «تاریخ مکتوم» است.

تاریخ مکتوم تلاشی است در بررسی فکر و عمل یکی از مهم‌ترین و در عین حال ناشناخته‌ترین گروه‌های فعال در دگرگونی بزرگی که تاریخ معاصر ایران را حت شعاع خود قرار داده یعنی تلاش فعالان بابی/ازلی در تهیه و تدارک تحرک سیاسی و اجتماعی گسترده‌ای که از اواخر دوره قاجار آغاز شد و بالاخره به صورت انقلاب مشروطه به ثمر نشست.

آنچه در این مجموعه تحت عنوان تاریخ مکتوم، نگاهی به تلاش‌های فعالان ازلی در مخالفت با حکومت قاجار و تدارک انقلاب مشروطه ارائه می‌شود اقدامی است در بررسی فکر و عمل یکی از مهم‌ترین و در عین حال ناشناخته ترین گروه‌های ذی‌نفع و ذی‌مدخل در تهیه و تدارک آن دگرگونی بزرگ، یعنی نقش فعالان بابی / ازلی ایران از سال‌های پایانی عصر ناصری تا به ثمر نشستن انقلاب مشروطه.

فهرست مطالب کتاب:

«هنایش خرد» در «آثار و مأثر» شیخ هادی نجم آبادی

روزگاری که بر تکاپوگران بابی گذشت

«دربار شاهی» و قتل ناصرالدین شاه

فروزندگان مشعل مشروطیت

زندگانی ملک المتکلمین

کتابنامه

تصاویر و اسناد

فهرست‌ها

تاریخ مکتوم: نگاهی به تلاش‌های سیاسی فعالان ازلی در مخالفت با حکومت قاجار و تدارک انقلاب مشروطه اثر سید مقداد نبوی رضوی در 336 صفحه از سوی انتشارات پردیس دانش در سال 93 منتشر شده است.

شماره ثبت این کتاب در کتابخانه شماره یک مجلس شورای اسلامی 524759 می‌باشد.

کتابخانه مجلس شورای اسلامی