تاریخ روابط ایران و کمپانی هندشرقی در دوره زندیه روایت شد

کتاب «ایران و کمپانی هندشرقی انگلیس در دوره زندیه» نوشته «هدایت بهنام» از سوی انتشارات «اردیبهشت جانان» در لرستان منتشر شد. این کتاب که به بررسی روابط تجاری و سیاسی ایران با کمپانی هندشرقی انگلیس در دوران حکومت خاندان زند می‌پردازد، قصد دارد تا در خصوص نوع و انگیزه و چرایی ارتباط کشور ایران و این کمپانی روشنگری کند.

 

 

کتاب «ایران و کمپانی هندشرقی انگلیس در دوره زندیه» نوشته «هدایت بهنام» از سوی انتشارات «اردیبهشت جانان» در لرستان منتشر شد.

این کتاب که به بررسی روابط تجاری و سیاسی ایران با کمپانی هندشرقی انگلیس در دوران حکومت خاندان زند می‌پردازد، قصد دارد تا در خصوص نوع و انگیزه و چرایی ارتباط کشور ایران و این کمپانی روشنگری کند.

 

بهنام در این کتاب با طرح پرسش‌هایی سعی دارد تا ساز و کارهای روابط این کمپانی با دولت قبیله‌ای زند را واکاوی کرده و نمایان کند که دولت زند در مقابل حضور این کمپانی در خلیج فارس، چه سیاست‌هایی را اتخاذ کرده است.

 

نویسنده همچنین بر آن است تا روشن کند که کمپانی هندشرقی انگلیس، در ارتباط با رقبایی همچون کمپانی‌های هندشرقی هلند و فرانسه در خلیج فارس چگونه عمل کرده است.

 

کتاب  «ایران و کمپانی هندشرقی انگلیس در دوره زندیه» در 171 صفحه، شمارگان 500 نسخه از سوی انتشارات اردیبهشت جانان در لرستان راهی بازار کتاب شده است.

منبع: ایبنا