وزیر فرهنگ: منش و روش زرویی، از یاد ادیبات و مطبوعات کشور نخواهد رفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد، گفت: منش، روش و نگارش آن زنده یاد در ادبیات و مطبوعات کشور، از یادها نخواهد رفت. سید عباس صالحی در این پیام آورده است: خبر درگذشت چهره صاحب نام عرصه طنز نویسی، شعر و ادبیات کشور، ابوالفضل زرویی نصرآباد موجب اندوه فراوان اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه اصحاب قلم گردید.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد، گفت: منش، روش و نگارش آن زنده یاد در ادبیات و مطبوعات کشور، از یادها نخواهد رفت.

سید عباس صالحی در این پیام آورده است: خبر درگذشت چهره صاحب نام عرصه طنز نویسی، شعر و ادبیات کشور، ابوالفضل زرویی نصرآباد موجب اندوه فراوان اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه اصحاب قلم گردید.

وی می افزاید: او از طنزپردازان برجسته ایران بود و منش، روش و نگارش آن زنده یاد در ادبیات و مطبوعات کشور، از یادها نخواهد رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال آمرزش و برای خانواده محترم وی صبر و اجر مسالت کرد.

به گزارش ایرنا، طی دو روز گذشته تاکنون بسیاری از مسئولان فرهنگی و هنری، اهالی فرهنگ و هنر و قلم نیز با صدور و انتشار پیامهایی درگذشت این طنزپرداز کشور را تسلیت گفتند.

 

** ابوالفضل زرویی نصرآباد دریک نگاه

زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد که از نسل طنزنویسان مجله گل آقا بود، عصر روز شنبه هفته جاری به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

این شاعر حدود 50 ساله که آثار بسیاری در کارنامه ادبی خود دارد، یکی از تاثیرگذارترین استادان طنزنویسی در ایران محسوب می شود.

زرویی به دلیل عارضه قلبی و برای دور ماندن از شرایط آلودگی تهران، چند سالی در منطقه احمدآباد مستوفی ساکن بود.

نام برخی از آثار این شاعر عبارت است از: مجموعه با معرفت‌ها ، بزن قدش، آش آلو، پیقولاد، تراژدی شاعر و اتوبوس، پاره ترین قسمت دنیا، شباخندگان، شبانه، سر به... سر، راز سر دیوار، سبز نای عاطفه دلخواه، حرف آباد، چیستان، آثار باستانی، ظهر است ساقیا، کار نیکو کردن، از پر کردن است، کبود چشم من، علت العلل، نامه‌های مرد ذلیل، ما روزهای جمعه تعطیلیم، در بدرقه دوستم قیصر امین پور، چشمان تو، ویرانه های تخت جمشیدند، تقدیم به همه مادران و مادر خودم که نزد حضرت دوست است، صبحگاه واقعه.

وی خلاقیت خود را با ورود به دنیای طنز نویسی نشان داد و سپس به مجموعه گل آقا پیوست. او را با اسم‌های مستعار «ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدل» می شناسند که در نشریاتی مانند گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس و تماشاگران، طنز نوشته است.

پیکر زنده یاد زرویی صبح امروز با حضور جمعی از مردم و مسئولان کشور تشییع و برای خاکسپاری راهی جایگاه ابدی بهشت زهرا(س) شد و در قطعه هنرمندان آرام گرفت.

منبع: ایرنا