شب قدمعلی سرامی در خانه گفتمان شهر

شب قدمعلی سرامی پژوهشگر پیشکسوت حوزه ادبیات به همت مجله‌ بخارا، نشر ترفند و نشر باد برگزار می‌شود. قدمعلی سرامی شاعر، نویسنده، استاد دانشگاه در حوزه‌ زبان و ادبیات پارسی است.

 

 

شب قدمعلی سرامی پژوهشگر پیشکسوت حوزه ادبیات به همت مجله‌ بخارا، نشر ترفند و نشر باد برگزار می‌شود.

قدمعلی سرامی شاعر، نویسنده، استاد دانشگاه در حوزه‌ زبان و ادبیات پارسی است.

او ۸ بهمن ۱۳۲۲ خورشیدی در شهرستان رامهرمز به دنیا آمد. پنج فرزند دارد، با آنان و همسر خویش در تهران روزگار می‌گذراند. سرامی مدارک کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری خود را در زبان و ادبیات پارسی از دانشگاه تهران دریافت کرده و از محضر استادان بزرگی همچون عبدالحسین زرین‌کوب، ذبیح‌الله صفا، دکتر حسن مینو‌چهر، پرویز ناتل خانلری، بدیع‌الزمان فروزانفر، جلال‌الدین همایی و بهرام فره‌وشی بهره برده ‌است.

او سال‌های سال در دانشگاه‌های کشور تدریس کرده‌ و از سال ۱۳۷۱ تا‌کنون به راهنمایی صدها دانشجوی کارشناسی‌ارشد و دکتری در نوشتن پایان‌نامه پرداخته ‌است.

از وی بیش از چهل کتاب در زمینه‌های گوناگون نقد ادبی، شعر، ادبیات کودک و نوجوان منتشر شده، از آن میان کتاب از رنگ گل تا رنج خار (شکل‌شناسی داستان‌های شاهنامه) را می‌توان نام برد که از سوی شورای کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تشویق قرار گرفته و چاپ ششم آن در بازار در دسترس ‌است. کتاب شیرین‌تر از پرواز را برای نوجوانان سروده که از سوی شورای کتاب کودک بهترین کتاب سال ۱۳۶۷ خورشیدی شناخته شد. آخرین اثر نشر شده‌ او کتاب آینده پاینده باد است که در آن به امید در فرهنگ ایرانی پرداخته است.

سرامی نزدیک به دو دهه است که انتشارات ترفند را بنیاد نهاده و سرپرستی می‌کند. از او برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بسیاری شنیده و دیده‌ایم همچنان که صدها سخنرانی در مجامع فرهنگی ایران و جهان ایراد کرده است.

شب قدمعلی سرامی با همکاری مجله‌ بخارا، نشر ترفند و نشر باد در خانه گفتمان شهر برگزار می‌شود و دکتر توفیق سبحانی، دکتر مسعود کوثری، دکتر تورج عقدایی، دکتر علی‌اکبر افراسیاب‌پور، نیایش سرامی و علی دهباشی در آن سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در این برنامه پیام‌هایی از دکتر مهدی محقق، دکتر سعید حمیدیان و استاد بهاءالدین خرمشاهی قرائت خواهد شد.

همچنین علیرضا راستین‌فر نوازنده‌ی تار و سه‌تار، نقالی بهاره جهاندوست همچنین شعرخوانی مهدی میرزارسول‌زاده در این شب موسیقی زنده برگزار می کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه روز چهارشنبه چهاردهم آذر ۱۳۹۷، ساعت ۴/۵ بعدازظهر به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، ضلع جنوبی، پلاک ۵۱۴، خانه گفتمان شهر مراجعه کنند.