هویت ملی نوین در ایران معرفی و بررسی می‌شود

«هویت ملی نوین در ایران» در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب معرفی و بررسی می‌شود. نشست تخصصی سرای اهل قلم در حوزه تاریخ به «هویت ملی نوین در ایران» با زیر عنوان ملی‌گرایی، تاریخ‌نگاری و شکل‌گیری اختصاص دارد. این نشست با حضور علی‌محمد طرفداری(نویسنده کتاب)، ابراهیم موسی‌پور و جواد میری دوشنبه 12 آذر ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود.

 

«هویت ملی نوین در ایران» در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب معرفی و بررسی می‌شود.

نشست تخصصی سرای اهل قلم در حوزه تاریخ به «هویت ملی نوین در ایران» با زیر عنوان ملی‌گرایی، تاریخ‌نگاری و شکل‌گیری اختصاص دارد.

این نشست با حضور علی‌محمد طرفداری(نویسنده کتاب)، ابراهیم موسی‌پور و جواد میری دوشنبه 12 آذر ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود. 

تاریخ و تاریخ‌نگاری ملی‌گرایانه نقش دوران‌ساز و ماندگاری را در خلال سده اخیر در شکل دادن به تصورات تاریخی و هویت ملی ایرانیان ایفا کرده است. از این رو «شناخت» هویت ملی ایرانیان و بررسی روند پیدایش و شکل‌گیری آن به صورتی ناگزیر با «شناخت» سیر تاریخ‌نگاری مدرن در دوران معاصر پیوند یافته است.

کتاب حاضر که به صورت مجموعه مقالاتی مستقل و در پیوند ماهوی با یکدیگر فراهم آمده، در وهله اول با هدف تدارک این شناخت تدوین شده است، شناختی که در شرایط کنونی دست‌یابی بدان از جهات متعدد ضرورتی انکار ناپذیر است و گشودن باب مطالعات علمی و محققانه درباره جایگاه تاریخ و تاریخ‌نگاری ملی‌گرایانه در تکوین هویت ملی می‌تواند به تبیین دقیق‌تر ریشه‌های بحران هویت امروزی کمک کند. بدین لحاظ این کتاب با توجه به وجود خلا نسبی مباحث محققانه برای شناسایی و بررسی ویژگی‌ها و مولفه‌های تاریخ‌نگاری علمی مدرن در ایران از یک سو می‌کوشد خلا مطالعاتی مورد اشاره را تا حدی پر کند و از سوی دیگر در صدد است در جهت ضرورت پرداختن به شناخت روند تکوین هویت ملی ایرانیان و سهم تاریخ‌نگاری ملی گرایانه در آن گامی بردارد.

سرای اهل قلم در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 واقع شده است.

منبع:ایبنا