هر ملتی تنها با زیستن به شکل خودش می تواند قائم به ذات بماند

استاد از شما متشکریم که علی رغم بیماریتان به ما اجازه و وقت گفت و گو دادید. می خواهیم از گذشته شروع کنیم، ما مشتاقان و علاقه مندان به فرهنگ مردم، می دانیم که شما سالهای جوانی عمرتان را صرف جمع آوری فرهنگ مردم کرده اید؛ خیلی ها مشتاقند که بدانند شما کار خود را با چه انگیزه هایی و چه طور شروع کردید و در ان زمان برای به سرانجام رساندن این کار مهم، یعنی جمع آوری، حفظ و اشاعه فرهنگ مردم، با چه گرفتاری هایی مواجه بودید؛ لطفاً در ابتدا در این باره توضیح دهید؛ ممنون می شویم.

 

گفت و گو با ابوالقاسم انجوی شیرازی

استاد از شما متشکریم که علی رغم بیماریتان به ما اجازه و وقت گفت و گو دادید.

می خواهیم از گذشته شروع کنیم، ما مشتاقان و علاقه مندان به فرهنگ مردم، می دانیم که شما سالهای جوانی عمرتان را صرف جمع آوری فرهنگ مردم کرده اید؛ خیلی ها مشتاقند که بدانند شما کار خود را با چه انگیزه هایی و چه طور شروع کردید و در ان زمان برای به سرانجام رساندن این کار مهم، یعنی جمع آوری، حفظ و اشاعه فرهنگ مردم، با چه گرفتاری هایی مواجه بودید؛ لطفاً در ابتدا در این باره توضیح دهید؛ ممنون می شویم.

خیلی ممنونم؛ در ابتدا و مقدم بر هر مطلبی باید عرض کنم که آنچه من کرده ام و آنچه همراهان و یاران و همکاران من در زمینۀ جمع آوری فرهنگ مردم کرده اند؛ با عشق به این آب و خاک و فرهنگ مردم این کشور همراه بود....

منبع:  ادبستان فرهنگ و هنر مهر 1372 شماره 46

 

دریافت مقاله

منبع: پرتال جامع علوم انسانی