سومین دوره آیین اهدای جایزه سرو ایرانی برگزار می شود

سومین دوره آیین اهدای جایزه سرو ایرانی پنجشنبه این هفته، ۱۴ تیر برگزار می‌شود و لوریس چکناواریان دریافت‌کننده یکی از دو سرو این مراسم خواهد بود. به گزارش ایلنا، در سومین دوره آیین اهدای جایزه سرو ایرانی تندیسِ سروِ سایه‌فکن به لوریس چکناواریان (رهبر ارکستر و آهنگساز) و سجاد آیدنلو (شاهنامه‌شناس و استاد دانشگاه) اهدا خواهد شد.

 

سومین دوره آیین اهدای جایزه سرو ایرانی پنجشنبه این هفته، ۱۴ تیر برگزار می‌شود و لوریس چکناواریان دریافت‌کننده یکی از دو سرو این مراسم خواهد بود.

به گزارش ایلنا، در سومین دوره آیین اهدای جایزه سرو ایرانی تندیسِ سروِ سایه‌فکن به لوریس چکناواریان (رهبر ارکستر و آهنگساز) و سجاد آیدنلو (شاهنامه‌شناس و استاد دانشگاه) اهدا خواهد شد.

لوریس چکناواریان که اکنون ۸۱ سال دارد، در بروجرد از پدر و مادری ارمنی‌تبار زاده شد. او در وین و میشیگان تحصیلات خود را ادامه داده و بیش از ۷۵ اثر موسیقی ساخته و بارها در مهمترین‌ صحنه‌های موسیقی جهان به رهبریِ ارکستر پرداخته است. دیگر برنده امسال جایزه سروِ ایرانی، سجاد آیدنلو، شاهنامه‌شناس جوان اهل ارومیه است. او ۳۸ سال دارد و هم‌اکنون از خبره‌ترین چهره‌های پژوهش‌های شاهنامه به شمار می‌آید. آیدنلو از ۱۸ سالگی به نوشتن مقالات تاثیرگذار در مجلات تخصصی و معتبر در زمینه ادبیات فارسی و شاهنامه پرداخته و هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ مقاله و ۱۱ کتاب در کارنامه علمی او مشاهده می‌شود.

جایزه سرو ایرانی نخستین جایزه غیردولتیِ میراث فرهنگی ایران، چهار سال پیش توسط انجمن‌های مردم‌نهاد فرهنگی و دانشگاهی بنیاد نهاده شده و در سال‌های گذشته از عبدالمجید ارفعی (ایلام‌شناس)، آیدین سلسبیلی (تصویرگرِ شاهنامه)، ژاله آموزگار (استاد فرهنگ و زبان‌های باستانی ایران) و میلاد وندایی (باستان‌شناس)، در دو گروهِ سنی بالای ۶۵ سال و زیر ۴۰ سال تقدیر کرده است.

سومین آیین سروِ ایرانی روز پنج‌شنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۷ در خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران در خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، نبش ورشو برگزار خواهد شد.