کتابی از یادداشت‌های سید محمد بهشتی منتشر شد

سید محمد بهشتی مجموعه‌ای از یادداشت‌های مطبوعاتی خود را در قالب یک کتاب منتشر کرد.



سید محمد بهشتی مجموعه‌ای از یادداشت‌های مطبوعاتی خود را در قالب یک کتاب منتشر کرد.

 سیدمحمد بهشتی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، مدیر اسبق جشنواره فیلم فجر و بنیاد سینمایی فارابی و مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی، کتابی از یادداشت‌های کوتاه خود را که با موضوعات مختلف اجتماعی فرهنگی و حتی سیاسی تالیف شده است را منتشر کرد.

این کتاب که با عنوان «زیر و دست و پای روزمرگی» و از سوی نشر گمان منتشر شده است مجموعه‌ای از یادداشت‌های او را از شهریور ماه سال ۱۳۷۹ تا آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ را در بر می‌گیرد که شامل ۷۶ یادداشت است.

بهشتی در مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد: بسیار است اموری که با زندگی ما چنان عجین شده که حضورشان را ساده و بدیهی می‌پنداریم؛ اسباب‌واثاث، جاها و حتی آدمهایی که از فرطِ نزدیکی، دیگر ارزش‌هایشان به دیده‌مان نمی‌آید... بسیاری از رویدادها می‌آید و سپری می‌شود، بی‌آنکه اثری در خاطر ما باقی بگذارد؛ گویی درست گفته‌اند که «هیچ‌چیز کهنه‌تر از روزنامه‌ٔ دیروز نیست»! لیکن اگر خوب دقت کنیم لابلای برگهای روزنامه روزهای رفتهٔ عمر خود را می‌بینیم، پنداری همانقدر که اخبار روزمره در معرض خطر «سپری‌شدن» و تبدیل‌شدن به زباله است، گوهر گرانبهای عمر نیز درصورتیکه به روزمرگی تقطیع شود، راحت زیر دست و پا ضایع خواهد شد. اصلاً هیچ‌چیز نیست که واجد گوهری نباشد، کافی است تلاش کنیم که ورای ظاهر، راه به باطنِ آن ببریم. مجموعهٔ حاضر تلاشی است برای دیدن ارزش و حکمت نهفته در ساده‌ترین رویدادهای روزمره...

این کتاب را نشر گمان در ۳۴۸ صفحه و با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر کرده است.

 

منبع: مهر