آغاز ثبت‌نام هشتاد و چهارمین دوره دانش‌افزایی زبان‌فارسی

ثبت‌نام در هشتاد و چهارمین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسیِ بنیاد سعدی ویژه فارسی‌آموزان و استادان خارجی زبان فارسی آغاز شد و علاقه‌مندان در خارج از کشور تا چهارم آوریل 2017 (پانزدهم فروردین سال 96) مهلت دارند ثبت‌نام خود را نهایی کنند.


 
ثبت‌نام در هشتاد و چهارمین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسیِ بنیاد سعدی ویژه فارسی‌آموزان و استادان خارجی زبان فارسی آغاز شد و علاقه‌مندان در خارج از کشور تا چهارم آوریل 2017 (پانزدهم فروردین سال 96) مهلت دارند ثبت‌نام خود را نهایی کنند.
 
به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، عباس نجار، مدیر آموزش بنیاد سعدی از آغاز ثبت‌نام استادان زبان فارسی و فارسی‌آموزان در هشتاد و چهارمین دوره بلندمدت دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسیِ بنیاد سعدی خبر داد و گفت: بنیاد سعدی مانند سال‌های گذشته، در تابستان سال جدید نیز دوره دانش‌افزایی زبان فارسی را با حضور بیش از 200 فارسی‌آموز و استاد زبان فارسی از کشورهای مختلف جهان، در تهران برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره دانش‌افزایی در دو بخش تخصصی و به صورت همزمان، گفت: تفاوت ویژه این دوره با دوره‌های گذشته در این است که علاوه بر حضور فارسی‌آموزان در دوره دانش‌افزایی، استادان خارجی زبان فارسی نیز در دوره تخصصی تربیت مدرس بنیاد سعدی (TTC) شرکت می‌کنند؛ این در حالی است که در دوره‌های پیشین تابستانه، فارسی‌آموزان و استادان در کنار یکدیگر در قالب دوره دانش‌افزایی شرکت می‌کردند.

نجار درباره شرایط لازم جهت ثبت‌نام در دوره‌های دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی نیز گفت: دانشجویان رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، ایران‌شناسی، شرق‌شناسی، مطالعات اسلام، زبان‌شناسی و...، که زبان فارسی را تا پایان سطح‌ مقدماتی آموزش دیده باشند، می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: کتاب‌های «لذت خواندن» برای سطح پیش میانی و «ایران‌شناسی» برای سطح میانی از جمله منابع آموزشی در این دوره دانش‌افزایی است. همچنین کتاب‌های جدید بنیاد سعدی همچون «مینا» ویژه آموزش فارسی عمومی برای سطح مقدماتی و پیش میانی، «آموزش کاربردی واژه» برای سطح مقدمانی و پیش میانی، «چارچوب» ویژه آموزش دستور کاربردی زبان فارسی برای سطح مقدماتی و پیش میانی، تدریس می‌شوند. همچنین کتاب «گام اول» مخصوص آموزش فارسی برای نوآموزان، به‌عنوان منبع آموزشی در هشتاد و چهارمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی معرفی خواهد شد.

مدیر آموزش بنیاد سعدی خاطرنشان کرد: متقاضیان به شرکت در این دوره دانش‌افزایی از امروز تا پانزدهم فروردین‌ماه مهلت دارند تا با مراجعه به وبگاه مرکز آموزش بنیاد سعدی به نشانی www.sflc.ir و ارائه مدارک لازم، ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

نجار با بیان اینکه هشتاد و چهارمین دوره دانش‌افزایی به مدت یک‌ ماه از نیمه تیرماه تا نیمه مرداد 1396 برگزار می‌شود، افزود: مدارک ارائه شده از سوی متقاضیان در بنیاد سعدی بررسی می‌شود و با توجه به امتیازات کسب شده از سوی افراد، نتیجه پذیرش واجدین شرایط تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه سال جدید اعلام خواهد شد.

منبع: ایبنا