بررسی آثار جایزه جلال آغاز شد

هیات علمی جایزه جلال آل‌احمد در نخستین نشست خود در بنیاد شعر و ادبیات داستانی، درباره بررسی و ریزش آثار شرکت‌کننده در این جایزه، زیرنظر دبیر علمی تصمیم گرفت.



 
هیات علمی جایزه جلال آل‌احمد در نخستین نشست خود در بنیاد شعر و ادبیات داستانی، درباره بررسی و ریزش آثار شرکت‌کننده در این جایزه، زیرنظر دبیر علمی تصمیم گرفت.

به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی، اعضای هیات علمی نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، شامل منیژه آرمین، محمدرضا زائری، محمدحسین جعفریان، محمدسَرور مولایی، ابوتراب خسروی، احمد دهقان، مجید قیصری، ابراهیم زاهدی مطلق و محمدرضا جوادی یگانه که اواخر شهریورماه امسال، احکام خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند، با تشکیل جلسه در بنیاد شعر و ادبیات داستانی، درباره ترکیب گروه‌های داوری در بخش‌های «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «نقد ادبی» و «مستندنگاری» باهم صحبت کردند و قرار شد بررسی اولیه آثار به منظور ریزش کتاب‌های غیرمرتبط با جایزه به‌سرعت آغاز شود.

در این جلسه مهدی قزلی، دبیر اجرایی جایزه جلال آل‌احمد و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با بیان این‌که تا سال گذشته، دبیر علمی دو جایزه کتاب سال و جلال آل‌احمد، یک نفر بود و امسال، یک داستان‌نویس خوشنام و پرکار، دبیری آن‌را عهده‌دار شده است، به خانم آرمین بابت این انتخاب تبریک گفت.

نهمین جایزه جلال آل‌احمد در آذرماه امسال و در فاصله اندکی از زادروز این نویسنده نام‌آور ایرانی برگزار می‌شود.

فراخوان جایزه جلال، هفته پیش از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان منتشر شد. براساس اعلام دبیرخانه این جایزه، کتاب‌هایی که برای نخستین‌بار در سال 1394 منتشر شده باشند و این کتاب با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در داخل کشور به چاپ رسیده باشد، امکان شرکت در عرصه رقابتی جایزه را خواهند داشت.

همچنین آثار باید در یکی از چهار گروه «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «نقد ادبی» و «مستندنگاری» قرار گیرند تا بتوانند در همین زمینه‌ها با سایر کتاب‌ها به رقابت بپردازند.

طبق اعلام دبیرخانه نهمین جایزه جلال آل‌احمد، مهلت ارسال آثار، 10 آبان‌ماه 1395 است.

منبع: ایبنا