اخبار

نتیجه جستجو برای

صبح روز پنجشنبه، بیست و هشتم بهمن ماه سال یکهزار و سیصد و نود و پنج، هشتاد و یکمین نشست کتابفروشی آینده با همراهی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، کانون زبان فارسی و مجلۀ بخارا به دیدار و گفتگو با «ویلم فلور» اختصاص داشت.

( ادامه مطلب )

صبح روز پنجشنبه، هفتم بهمن ماه سال یکهزار و سیصد و نود و پنج، هفتاد و هشتمین جلسه از مجموعه نشست های کتابفروشی آینده با همراهی کانون زبان فارسی و مجلۀ بخارا به دیدار و گفتگو با «محمدتقی فرامرزی» اختصاص داشت.

( ادامه مطلب )

صبح پنج شنبه ۲۲دی ماه ۱۳۹۵ کتاب فروشی آینده در ۷۶ امین نشست خود میزبان احمد پوری بود. این دیدار که به همت مجله بخارا و در کانون زبان فارسی واقع در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار شد.

( ادامه مطلب )

صبح پنجشنبه 24 دی ماه 1394 کتابفروشی آینده در چهل و سومین جلسه صبح پنجشنبه‎های خود میزبان ایریس رادیش منتقد برجسته آلمانی بود تا به همراه مهشید میرمعزی و دکتر سعید فیروزآبادی به بحث و بررسی کتاب «کامو، آرمان سادگی» بپردازند که مهشید میرمعزی آن را به فارسی ترجمه کرده و نشر ثالث نیز آن را به چاپ رسانده است و سپس به پرسش‎های حاضران پاسخ بگویند.

( ادامه مطلب )

دکتر حسن عشایری متولد سوم فروردین سال 1320 شهر تبریز است. وی دکتری در رشتۀ مغز و اعصاب ، از دانشگاه علوم پزشکی ایران – دانشکدۀ علوم و توانبخشی دارد. حسن عشایری تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان «رشدیه» تبریز شروع کرد. با پایان این دوره به دبیرستان فردوسی رفت و تا کلاس یازدهم را آنجا گذراند و دیپلم خود را از دبیرستان شمارۀ یک «هدف» تهران گرفت. سپس برای ادامۀ تحصیل به آلمان غربی مهاجرت کرد و به مدت بیست سال به تحصیل دررشتۀ علوم مغز و اعصاب (نورولوژی) پرداخت و در بخش روانپزشکی موفق به اخذ درجۀ دکتری گردید.

( ادامه مطلب )

«محمد صنعتی» در مراسمی که برای گفت‌وگو با او تدارک دیده شده بود در سخنانی به نقد دیدگاه‌های چپ‌ها و روشنفکران دهه 40 اشاره کرد و به بررسی نگاه صادق هدایت به اسطوره پرداخت. او معتقد است چپ‌های ما تا حدود زیادی تحت تاثیر تفکر عرفانی بوده‌اند. صنعتی در جای‌جای حرف‌هایش به نوعی به نقد فرهنگ جامعه ایرانی می‌پردازد. به گفته او وقتی نتوانیم فرهنگ خودمان را نقد و تحلیل کنیم، یعنی فرهنگ اسطوره‌ای است؛ جریان چپ هم به همین شکل بود، یعنی باورهایی داشت که نمی‌شد آنها را زیر سوال برد، نه تنها جریان چپ بلکه جریان میانه هم که شامل آل‌احمد، شریعتی و ... بود را نمی‌شد نقد و یا تحلیل کرد،

( ادامه مطلب )

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: