اخبار

نتیجه جستجو برای

رسانه‌های جمعی می‌توانند واقعیت را دستکاری کنند؛ دقایقی که مطرح می‌کنند، همگی دستکاری شده است.۱ گذشته از این، رسانه‌های جمعی به عنوان دروازه‌بان خبر عمل می‌کنند؛ آنان در برابر کهکشانی از داده‌ها و اخبار قرار دارند؛ لذا حق انتخاب دارند. رسانه می‌تواند هر خبر را به خواست خود از گردونه خارج سازد، خبری دیگر را وارد گردونه‌ی خبر خود نماید؛ می‌تواند خبر وارد شده را در صفحه اول جای دهد یا به صفحات آخرین منتقل کند. می‌تواند باز همان خبر را با حروف بزرگ برجسته سازد، یا آنکه با حروفی ریز در بین آگهی‌های گوناگون جای دهد. بدین‌سان می‌بینیم رسانه‌ها از این طریق به عنوان قدرت سیاسی عمل می‌کنند. می‌توانند یک زعیم سیاسی را کوچک یا بزرگ کنند، بزرگی را کوچک، کوچکی را بزرگ نمایند، می‌توانند واقعه‌ای کوچک را محور قرار دهند، وقایعی مهم را در حاشیه برانند.

( ادامه مطلب )

پورنوگرافی۱ و رواج آن به معنای استعفای انسانی از معنویت است. ورود تبلیغات علی‌الخصوص تبلیغات تجاری در رسانه‌های جمعی این روند را تشدید نمود. ـ تبلیغات تجاری ارزش‌های مصرفی را رونق بخشیدند و با آن مصرف‌زدگی باب شد.

( ادامه مطلب )

ارتباطات انسانی لازمه حیات انسانهاست. انسان به‌طور طبیعی اجتماعی ا‌ست و دوری از جامعه خلاف طبیعت اوست. انسانها از ابتدای تاریخ از تنهایی هراس داشته‌اند. طرد اجتماعی به منزله تنبیه سخت انسانها بوده است. در جمع انسانها کارکردهای مهمی تحقق می‌پذیرد:

( ادامه مطلب )

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: