نشست نقد و بررسی کتاب‌های هنر معاصر

1394/11/7 ۰۷:۴۵

نشست نقد و بررسی کتاب‌های هنر معاصر

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های بررسی کتاب‌های هنر معاصر به همت کمیته هنر معاصر گروه تاریخ هنر پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و خانه هنرمندان ایران با هدف نقد و تحلیل علمی کتاب‌های منتشرشده در حوزه «هنر معاصر» برگزار می‌شود. در این نشست کتاب‌های «هنر معاصر» نوشته‌ جولیان استلابراس (ترجمه‌ احمدرضا تقاء) و «هنر معاصر: تاریخ و جغرافیا» نوشته‌ کاترین میه (ترجمه‌ مهشید نونهالی) با حضور علی گلستانه و جمال عربزاده، از کارشناسان تاریخ هنر و نقد هنر، تحلیل و بررسی می‌شود.


چهارمین نشست از سلسله نشست‌های بررسی کتاب‌های هنر معاصر به همت کمیته هنر معاصر گروه تاریخ هنر پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و خانه هنرمندان ایران با هدف نقد و تحلیل علمی کتاب‌های منتشرشده در حوزه «هنر معاصر» برگزار می‌شود.
در این نشست کتاب‌های «هنر معاصر» نوشته‌ جولیان استلابراس (ترجمه‌ احمدرضا تقاء) و «هنر معاصر: تاریخ و جغرافیا» نوشته‌ کاترین میه (ترجمه‌ مهشید نونهالی) با حضور علی گلستانه و جمال عربزاده، از کارشناسان تاریخ هنر و نقد هنر، تحلیل و بررسی می‌شود.
در کتاب «هنر معاصر» علاوه بر طیف مسائل سیاسی و اقتصادی که درباره وضعیت متأخر هنر غربی مطرح شده، بخش‌هایی هم به بحث درباره هنر کوبا، چین، روسیه و کشورهای اسکاندیناوی اختصاص داده شده است. همچنین این کتاب را می‌توان تحلیلی بر هنر در دوران پسامدرن قلمداد کرد. اشارات بسیار نویسنده به شاکله‌های هنری مختلف در دوران پسامدرن چون هنر چیدمان، هنر اجرا و ویدیوآرت و همچنین آثار هنرمندانی چون «دیمین هرست» و بیان ویژگی‌های پست‌مدرنیستی این آثار، مخاطب را با تحلیلی از هنر دوران پسامدرن مواجه می‌‌کند.
کتاب «هنر معاصر: تاریخ و جغرافیا» نیز در پی یافتن پاسخی ناممکن درباره‌ مفهوم معاصر بودن است. نویسنده با کنکاش در تاریخ هنر معاصر بویژه شیوه و روش‌های نوین سعی کرده است نقش عوامل مؤثر در ثبت اثری به عنوان هنر گام بردارد. او در این راه با گوشه چشمی به تاریخ هنر بی‌آن‌که قصد تاریخ‌نگاری داشته باشد، به مهمترین این عوامل توجه کرده است.
این نشست امروز هفتم بهمن‌ماه، ساعت 17 در محل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
منبع: ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: