کارگاه«دوره تاریخ فلسفۀ غرب»برگزار می‌شود

1394/10/20 ۱۱:۲۰

کارگاه«دوره تاریخ فلسفۀ غرب»برگزار می‌شود

کارگاه«دوره تاریخ فلسفۀ غرب، آغاز فلسفه از یونان» با تدریس محمد مهدی اردبیلی برگزار می شود. کارگاه «دوره تاریخ فلسفه غرب، آغز فلسفه از یونان» به همت انجمن جامعه شناسی ایران برگزار می شود. این دوره در ۷ جلسه و با تدریس محمد مهدی اردبیلی پنج شنبه ها ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل سالن اجتماعات انجمن جامعه شناسی ایران واقع در زیرپل گیشا دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می شود.


کارگاه«دوره تاریخ فلسفۀ غرب، آغاز فلسفه از یونان» با تدریس محمد مهدی اردبیلی برگزار می شود.

کارگاه «دوره تاریخ فلسفه غرب، آغز فلسفه از یونان» به همت انجمن جامعه شناسی ایران برگزار می شود. این دوره در ۷ جلسه و با تدریس محمد مهدی اردبیلی پنج شنبه ها ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل سالن اجتماعات انجمن جامعه شناسی ایران واقع در زیرپل گیشا دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می شود.

یونان خاستگاه فلسفه است و بی‌شک ریشۀ هر شکلی از تفکر، در معنای فلسفی آن، به یونان بازمی‌گردد. اما آنچه به عنوان فلسفۀ یونان شناخته می‌شود، در حقیقت دربردارندۀ طیف وسیعی از رویکردهای مختلف است که در سرتاسر تاریخ یونان باستان امتداد می‌یابد. دورۀ آموزشی فلسفۀ یونان می‌کوشد تا مروری، هرچند اجمالی، بر پیدایش، رشد و فرآیند تکوین «عقل یونانی» از نخستین بارقه‌هایش نزد پیشاسقراطیان تا دقایق پایانی‌اش نزد نوافلاطونیان داشته باشد.

photo_2016-01-09_13-43-26

این دوره در هفت جلسه برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که این دوره نخستین ترم از دورۀ آموزشی «تاریخ فلسفۀ غرب» است که تمرکز اصلی آن بر فلسفۀ مدرن خواهد بود. مباحث آموزشی این دوره به گونه‌ای صورت‌بندی شده است که پاسخگوی مخاطبان مبتدی و علاقه‌مندی باشد که می‌خواهند مطالعه‌ی فلسفه را از ابتدا آغاز کنند.

لازم به ذکر است که هزینه این دوره ۷۰ هزار تومان می باشد.

منبع: مهر

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: