خانه «شهریار عدل»، دفتر معماری و هنر ایران می‌شود

1394/5/6 ۱۰:۰۱

خانه «شهریار عدل»، دفتر معماری و هنر ایران می‌شود

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی از ایجاد «دفتر معماری و هنر ایران» در خانه «شهریار عدل» خبر داد. حمیده چوبک گفت: «دفتر معماری و هنر ایران» با همکاری کامران عدل، برادر مرحوم شهریار عدل در خانه‌ی «شهریار عدل» بنیانگذاری می‌شود. او که صبح امروز (دوشنبه 5 تیر) در نشست بررسی «کاوش‌های باستان‌شناسی فرنگیان در دوره قاجار» سخن می‌گفت، افزود: دولت‌ها و دانشمندان باید اخلاق و امانت‌داری را در حفظ آثار باستانی رعایت کنند .

 

 

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی از ایجاد «دفتر معماری و هنر ایران» در خانه «شهریار عدل» خبر داد.

 حمیده چوبک گفت: «دفتر معماری و هنر ایران» با همکاری کامران عدل، برادر مرحوم شهریار عدل در خانه‌ی «شهریار عدل» بنیانگذاری می‌شود.

او که صبح امروز (دوشنبه 5 تیر) در نشست بررسی «کاوش‌های باستان‌شناسی فرنگیان در دوره قاجار» سخن می‌گفت، افزود: دولت‌ها و دانشمندان باید اخلاق و امانت‌داری را در حفظ آثار باستانی رعایت کنند .

وی ادامه داد: با رعایت اخلاق است که اتفاقاتی مانند غارت و چپاول آثار باستانی جیرفت دیگر اتفاق نمی‌افتد، گرچه این چپاول از طرفی به نفع جامعه‌ی باستان‌شناسی بود، چون این آثار کشف شدند .

چوبک با طرح این پرسش که چرا دنیای متمدن غرب هنوز خریدار فرهنگ و تمدن کشورهای دیگر است، اظهار کرد: باستان‌شناسان که با ما همکاری می‌کنند باید به عنوان سفیران علمی و فرهنگی این مسائل فرهنگی را در سرزمین های خودشان نشر دهند.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: