ایران شناس یونانی: فرهنگ هلنی یونانی تحت تاثیر فرهنگ ایرانی است

1393/10/17 ۱۲:۴۲

ایران شناس یونانی: فرهنگ هلنی یونانی تحت تاثیر فرهنگ ایرانی است

مدیر بخش تحقیقات شرقی بنیاد تحقیقات ملی یونان گفت: تحقیقات باستان شناسی در آثار باستانی موجود در ایران ثابت کرده که فرهنگ هلنی، تحت تأثیر فرهنگ ایرانی قرار گرفته است. «آنتیگونه زورناجی» در دیدار با « محمد حسین مظفری» رایزن فرهنگی ایران در یونان، با اشاره به پروژه های تحقیقاتی و باستان شناسی با عنوان «جهان هلنی و شرق» در بنیاد تحقیقات ملی یونان، بر توسعه روابط علمی و فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

 

مدیر بخش تحقیقات شرقی بنیاد تحقیقات ملی یونان گفت: تحقیقات باستان شناسی در آثار باستانی موجود در ایران ثابت کرده که فرهنگ هلنی، تحت تأثیر فرهنگ ایرانی قرار گرفته است.

«آنتیگونه زورناجی» در دیدار با « محمد حسین مظفری» رایزن فرهنگی ایران در یونان، با اشاره به پروژه های تحقیقاتی و باستان شناسی با عنوان «جهان هلنی و شرق» در بنیاد تحقیقات ملی یونان، بر توسعه روابط علمی و فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

وی اظهار کرد: برخلاف باور رایج که اعتقاد دارد پس از فتح ایران توسط اسکندر، هلنیسم در قلمروی دنیای تحت تصرف رواج یافت، تحقیقات باستان شناسی در آثار باستانی موجود در ایران ثابت کرده که فرهنگ هلنی تحت تأثیر فرهنگ ایرانی قرار گرفته است.

زورناجی ادامه داد: در برهه کنونی یکی از دانشجویان ایرانی به عنوان محقق در پروژه «جهان هلنی و شرق» مشارکت دارد و انتظار این است که با توجه به امضای یادداشت تفاهم میان بنیاد تحقیقات ملی یونان و پژوهشگاه میراث فرهنگی ایران، نسبت به اجرایی کردن آن اقدام شود.

بر اساس گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در یونان نیز با اشاره به ضرورت همکاری های مراکز علمی و فرهنگی دو کشور تأکید کرد که رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد، زمینه همکاری و مشارکت محققان ایرانی در پروژه های بنیاد تحقیقات ملی یونان را فراهم آورد.

«محمدحسین مظفری» بر پیگیری موضوع برگزاری دومین کنگره مناسبات فرهنگی ایران و یونان با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی ایران و دیگر مراکز علمی کشورمان، تأکید کرد.

در پایان این دیدار مقرر شد رایزنی فرهنگی ایران در یونان، موضوع برگزاری دومین کنگره مناسبات فرهنگی ایران و یونان را با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی کشورمان در دستور کار قرار دهد.

این کنگره قرار بود در سال 1392 در ایران برگزار شود اما به دلیل جا به جایی مسئولان پژوهشگاه، به تعویق افتاده است.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: