اسناد قدیمی با نام اشخاص حقوقی ثبت می شود

1393/9/11 ۱۰:۳۲

اسناد قدیمی با نام اشخاص حقوقی ثبت می شود

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: مردم می توانند اسناد قدیمی را به امانت به این سازمان بسپارند و این اسناد به نام فرد و اشخاص حقوقی ثبت و نگهداری می شود. رضا صالحی امیری افزود: نگهداری اسناد قدیمی بسیار اهمیت دارد و اگر در شرایط غیر استاندارد از آنها محافظت شود ،مدت نگهداری از آنها تا حدود 50 سال خواهد بود. وی با بیان اینکه سازمان اسناد، به بهترین شیوه اسناد قدیمی را نگهداری می کند، اظهار داشت : با توجه به رعایت اصول و استاندارد ، این اسناد را می توان حدود 500 سال در سازمان اسناد و کتابخانه ملی محافظت و از آنها بهره وری کرد.

 

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: مردم می توانند اسناد قدیمی را به امانت به این سازمان بسپارند و این اسناد به نام فرد و اشخاص حقوقی ثبت و نگهداری می شود.

رضا صالحی امیری افزود: نگهداری اسناد قدیمی بسیار اهمیت دارد و اگر در شرایط غیر استاندارد از آنها محافظت شود ،مدت نگهداری از آنها تا حدود 50 سال خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازمان اسناد، به بهترین شیوه اسناد قدیمی را نگهداری می کند، اظهار داشت : با توجه به رعایت اصول و استاندارد ، این اسناد را می توان حدود 500 سال در سازمان اسناد و کتابخانه ملی محافظت و از آنها بهره وری کرد.

صالحی امیری ، با اشاره به اینکه اسناد قدیمی شامل اسنادی هستند که میراث بوده و برخی دیگر مورد بهره وری قرار می گیرند،ادامه داد: 69 مخزن در این سازمان وجود دارد که اسناد 700 سال قبل تاکنون در آنها نگهداری می شود.

وی به مردم پیشنهاد داد که اسناد قدیمی شان را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی هدیه داده و یا وقف کنند تا مورد استفاده نسل های فعلی و آینده قرار گیرد.

مشاور رییس جمهوری ، با بیان اینکه 38 هزار نسخه خطی ، 44 هزارنسخه سنگی و هزاران اسناد دیگر در این سازمان نگهداری می شود، از پژوهشگران، کارشناسان و سایر افراد دعوت کرد تا از مجموعه اسناد و کتابخانه ملی ایران بازدید کنند

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: