کعبه با گلاب ایرانی شسته شد

1393/8/18 ۱۰:۳۹

کعبه با گلاب ایرانی شسته شد

مراسم شست‌وشوی کعبه مشرفه با آب زمزم‌ و گلاب ناب ایرانی، امروز در مراسمی بدون حضور ملک‌عبدالله‌ و با شرکت فرزند او در مکه مکرمه برگزار شد. امیر مشعل بن عبدالله، امیر مکه و همراهانش، شنبه درون کعبه و دیوارهایش را با پارچه‌های آغشته به آب زمزم و گلاب (ناب ایرانی) شست‌وشو دادند.

 

 

مراسم شست‌وشوی کعبه مشرفه با آب زمزم‌ و گلاب ناب ایرانی، امروز در مراسمی بدون حضور ملک‌عبدالله‌ و با شرکت فرزند او در مکه مکرمه برگزار شد.

امیر مشعل بن عبدالله، امیر مکه و همراهانش، شنبه درون کعبه و دیوارهایش را با پارچه‌های آغشته به آب زمزم و گلاب (ناب ایرانی) شست‌وشو دادند.

در این مراسم، شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس، رییس کل امور حرمین شریفین، برخی وزیران، پرده‌داران و اعضای دفاتر نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای اسلامی در عربستان و شهروندان و زائران حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، پرده کعبه که پیش از موسم حج به سبب ازدحام شدید زائران و جلوگیری از پاره شدن آن، مقداری بالا کشیده شده بود، صبح پنجشنبه پانزدهم آبان‌ماه به وضع عادی خود برگردانده شد و بخشی از پرده که در موسم حج جمع‌آوری شده بود، آویخته و به حلقه‌های ثابت در پایین کعبه متصل شد.

بخش پایینی پرده کعبه هر سال در روز نهم ذی‌الحجه بالا کشیده می‌شود و تا هنگام خروج حجاج به همین شکل باقی می‌ماند تا از آسیب‌دیدگی آن هنگام ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: