اهداء کتابخانه شخصی دکتر فریدون آدمیت به مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی

1393/6/16 ۱۲:۴۶

اهداء کتابخانه شخصی دکتر فریدون آدمیت به مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی

هشتاد و دومین مجموعۀ اختصاصی اهداء شده به این مرکز، کتابخانۀ ارزشمند روانشاد دکتر فریدون آدمیت، مورخ و محقق نامدار است که از جانب سرکار خانم پروین عنایت پور وسرکار خانم سودابۀ عنایت پور، اهداء گردیده است. اینک در زیر متن دو نامۀ مبادله شده در باب این مجموعۀ اهدایی، برای آگاهی جامعۀ فرهنگی کشور، از نظر می گذرد.

 

دبا: هشتاد و دومین مجموعۀ اختصاصی اهداء شده به این مرکز، کتابخانۀ ارزشمند روانشاد دکتر فریدون آدمیت، مورخ و محقق نامدار است که از جانب سرکار خانم پروین عنایت پور وسرکار خانم سودابۀ عنایت پور، اهداء گردیده است.

اینک در زیر متن دو نامۀ مبادله شده در باب این مجموعۀ اهدایی، برای آگاهی جامعۀ فرهنگی کشور، از نظر می گذرد.

ضمناً شمارکتاب ها و محتویات مجموعه در گزارش بعدی ما خواهد آمد.

 

 

14/5/1393

جناب آقای سید محمد کاظم موسوی بجنوردی

ریاست محترم مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی

 

با سلام به اطلاع می رسد که درکنار آثار و پژوهش های برجای مانده از شادروان دکتر فریدون آدمیت که به هر حال به نوعی در دسترس علاقمندان به تاریخ و فرهنگ این سرزمین قرار دارند، از ایشان کتابخانه ای نیز برجای است که شاید جا داشته باشد آن نیز در دسترس پژوهشگران قرار گیرد.کتابخانه ای که علاوه بر ارزش و اهمیت از لحاظ اشتمال بر مجموعه ا ی از مآخذ مهم و حتی در قسمتهایی، کمیاب در حوزه تخصصی پژوهشهای تاریخی ایشان، از دیگر حوزه های علائق ایشان چه در مقام یک دیپلمات حرفه ای و همچنین چهره ای صاحب فکر و اندیشه در دیگر  حوزه های فرهنگی نیز نشانی در خور دارد.

با توجه به ضوابط وآئین نامه ناظر بر کتب و مجموعه های واگذار شده به کتابخانه مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی که در کنار فراهم آوردن موجبات دسترس پژوهشگران، حفظ و نگهداری از یک چنین مجموعه هایی را به صورت علیحده و مستقل میسر میسازد.

از  جنابعالی تقاضا میشود امکان استقرار مجموعه مورد بحث را در کتابخانه مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی مورد توجه قرار دهید.

 

با تقدیم احترام

سودابه عنایت پور

پروین عنایت پور

 

 

15/05/1393

سرکار خانم پروین عنایت‌پور

سرکار خانم سودابۀ عنایت‌پور

ضمن تقدیم سلام و احترام، یادداشت مورخ چهارم مرداد ماه جاری عزّ وصول بخشید. همانطور که اشاره کرده‌اید، آثار بی‌مانند مورخ و محقق نامدار، شادروان دکتر فریدون آدمیت، در کتابخانه‌های معتبر داخل و خارج از کشور همواره محل مراجعه و استناد محققان تاریخ و فرهنگ ایران، مخصوصاً تاریخ معاصر این سرزمین، بوده و خواهد بود. اکنون پیشنهاد شما دایر بر اهداء مجموعۀ گرانبهای استاد دکتر فریدون آدمیت به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهشهای ایرانی و اسلامی)، اعم از کتاب و نشریه و اسناد و یادداشت‌ها و فیش‌ها و عکس‌ها، محققان را بیش از پیش مرهون کوششهای آن شادروان برای تحقیق در زوایای مختلف تاریخ معاصر ایران خواهد ساخت. مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، ضمن سپاس از شما، محلی مخصوص برای نگهداری آن مجموعه و مزیّن به نام «دکتر فریدون آدمیت» در نظر گرفته است و ترتیبی خواهد داد تا محققان به سهولت از آن مجموعه، مخصوصاً یادداشتها و اسناد الهام بخش برای ادامۀ تحقیقات آن شادروان، بهره‌مند شوند. در کتابخانۀ مخصوص دکتر فریدون آدمیت، محلی نیز برای نگهداری بعضی از اشیاء شخصی ایشان پیش‌بینی شده است.

 

کاظم موسوی بجنوردی

رئیس مرکز

 

 

 

 

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: