توضیحات بهمن نامورمطلق درباره از سرگیری انتشار یک فصلنامه

1398/3/20 ۱۳:۴۹

توضیحات بهمن نامورمطلق درباره از سرگیری انتشار یک فصلنامه

پژوهشنامه فرهنگستان هنر بار دیگر روی پیشخان مطبوعات قرار می‌گیرد. به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، بهمن نامورمطلق، سردبیر فصلنامه پژوهشنامه فرهنگستان هنر، از انتشار مجدد این فصلنامه در بهار ۱۳۹۸ خبر داد.

 

پژوهشنامه فرهنگستان هنر بار دیگر روی پیشخان مطبوعات قرار می‌گیرد.

به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، بهمن نامورمطلق، سردبیر فصلنامه پژوهشنامه فرهنگستان هنر، از انتشار مجدد این فصلنامه در بهار ۱۳۹۸ خبر داد.

عضو گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر درباره فصلنامه پژوهشنامه فرهنگستان هنر گفت: خوشبختانه پس از سال‌ها وقفه با تدبیر سرپرست جدید فرهنگستان هنر مجدداً بنا بر نشر این نشریه شده است.

وی درباره اهداف و رویکرد نخستین این نشریه بیان کرد: یکی از نقاط ضعف در حوزه هنر بخصوص در زمینه اندیشه هنری، نبودِ رویکردهای مطالعاتی است؛ به طوری که ما در دانشگاه‌ها، تألیفات و حتی مراکز خلق اثر، فاقد رویکردهای مطالعاتی بودیم؛ از این رو و با توجه به اینکه برای شکوفایی مجدد هنرمان نیازمند جبران این نقیصه و کمبود هستیم، دست به کار شدیم؛ زیرا بر این باور بودیم که حوزه نقد، فقط به شناخت آثار هنری و حوزه خلق نمی‌پردازد بلکه می‌تواند شرایط را برای خلق بهتر نیز فراهم کند.

نامورمطلق به رویکردی که برای انتشار مجدد دوره جدید این نشریه در نظر گرفته شده، اشاره و بیان کرد: تقریباً این نشریه یک دهه است که منتشر نشده و در این دوره بسیاری از مطالب در کتاب‌ها، مقالات و نشریات متعدد به چاپ رسیده است. فضا دگرگون شده و در راهی که باز شده، نیازی به تکرار مجدد قالب‌های پژوهشی گذشته نیست. بالطبع رویکرد برای انتشار دوره جدید متفاوت است. ترجیح می‌دهیم تمام مباحث یک شماره را به یک مطلب خاص اختصاص ندهیم، اما به توسعه دانش هنری و به خصوص نقد هنری در جامعه‌مان به شکلی که ممکن باشد، ادامه خواهیم داد. چون یکی از مشکلات عرصه هنر، نقد هنری است و اینکه نقدپذیری ما در جامعه کم است، باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های نقد را بالا ببریم؛ ضمن آنکه روش‌های نقد هنوز شناخته شده نیست و یا در کاربرد آن مشکل وجود دارد. امیدوارم گشایشی در زمینه نقدپذیری به وجود آید.

سردبیر پژوهشنامه فرهنگستان هنر گفت که این فصلنامه در آینده به سمت مجلات علمی‌ پژوهشی برود و پژوهشگرانی که تمایل دارند مطالبشان در آن منتشر شود، می‌توانند خلاصه آثارشان را به دبیرخانه دفتر نشریه در معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر آن بفرستند.

اولین شماره دور جدید فصلنامه پژوهشنامه فرهنگستان هنر بهار ۱۳۹۸ منتشر خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: