بزرگداشت «عطار نیشابوری» در کیش

1398/1/21 ۱۲:۵۹

بزرگداشت «عطار نیشابوری» در کیش

مراسم بزرگداشت «عطار نیشابوری» با سخنرانی غلامحسین ابراهیمی دینانی در جزیره کیش برگزار می‌شود. محمود اسعدی - دبیر علمی این بزرگداشت - گفت: این مراسم ۲۵ فروردین‌ماه، در روز ملی عطار نیشابوری، حکیم و عارف قرن ششم هجری در جزیره کیش برگزار می‌شود و پروفسور غلامحسین ابراهیمی دینانی که چهره شناخته‌شده فلسفه و حکمت شرق است، درباره عطار سخنرانی خواهد کرد و با موسیقی و شعر، این روز ملی در جزیره‌ای که بیشتر محل گذر گردشگران است، جشن گرفته خواهد شد.

 

مراسم بزرگداشت «عطار نیشابوری» با سخنرانی غلامحسین ابراهیمی دینانی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

محمود اسعدی - دبیر علمی این بزرگداشت - گفت: این مراسم ۲۵ فروردین‌ماه، در روز ملی عطار نیشابوری، حکیم و عارف قرن ششم هجری در جزیره کیش برگزار می‌شود و پروفسور غلامحسین ابراهیمی دینانی که چهره شناخته‌شده فلسفه و حکمت شرق است، درباره عطار سخنرانی خواهد کرد و با موسیقی و شعر، این روز ملی در جزیره‌ای که بیشتر محل گذر گردشگران است، جشن گرفته خواهد شد.

 

او که طراح و دبیر ستاد چهره‌های ماندگار نیز بوده است، افزود: از این پس روزهای ملی را که به نام خیام، فردوسی، سعدی و حافظ مزین شده در این جزیره جشن خواهیم گرفت. این رویدادها معمولا در زادگاه و یا آرامگاه این شاعران و حکما برگزار می‌شد اما از این پس قرار است در جزیره کیش چنین مراسمی برگزار شود که بزرگداشت عطار، آغاز این مسیر است.

 

این استاد دانشگاه یادآور شد:‌ عطار شخصیت چندجانبه‌ای داشته و آثار او در عرصه تئاتر، سینما، موسیقی و تجسمی به زبان‌های مختلف تجلی یافته و با استقبال بسیاری از کشورها روبه‌رو شده است. نگاه ما به عطار باید از دریچه‌ای نو باشد و ما باور داریم پروفسور دینانی با نگاه خود می‌تواند عطار را به نسل جدید معرفی کند.

 

اسعدی درباره وجه تمایز مراسم روز ملی عطار در این جزیره توضیح داد: معمولا در مناطق گردشگری همچون کیش تمرکز روی برنامه‌هایی با محتوای موسیقی است و کمتر به محتوای ادبی، فلسفی و یا علمی پرداخته می‌شود؛ ما قصد داریم با برگزاری این رویدادها، آمد و شد چهره‌های ماندگار را به این جزیره گردشگری بیشتر کنیم تا ضمن ایجاد نوآوری، محتوای متفاوتی هم به این جزیره گردشگری افزوده شود.

 

دبیر علمی بزرگداشت عطار در کیش با اشاره به اختصاص روزی به نام این شاعر، اظهار کرد: سال ۷۴ در هشتصدمین سالگرد تولد عطار، کنگره جهانی برای این شاعر، عارف و حکیم ایرانی با حضور ۱۲ شخصیت بین‌المللی برگزار شد که آن زمان ترجمه فارسی کتاب «دریای جان» نوشته هلموت ریتر آلمانی، از جمله آثار معتبر عطارشناسی، رونمایی شد. آن رویداد انگیزه‌ای بود برای اختصاص روزی ملی به نام عطار نیشابوری. امیدواریم ابعاد بین‌المللی این رویداد تداوم پیدا کند.

 

مراسم گرامیداشت عطار نیشابوری به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش، یکشنبه ۲۵ فروردین‌ماه در هتل ترنج این جزیره برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: