کتاب تاریخ اسلام در جنوب شرقی آسیا نقد و بررسی می‌شود

1397/9/26 ۱۳:۱۲

کتاب تاریخ اسلام در جنوب شرقی آسیا نقد و بررسی می‌شود

کتاب تاریخ اسلام در جنوب شرقی آسیا در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی نقد و بررسی می‌شود. گروه آموزشی تاریخ با همکاری انجمن ایرانی تاریخ شعبه البرز و انجمن علمی دانشجویی تاریخ نقد و بررسی کتاب تاریخ اسلام در جنوب شرقی آسیا را برگزار می‌کند.

 

کتاب تاریخ اسلام در جنوب شرقی آسیا در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی نقد و بررسی می‌شود.

گروه آموزشی تاریخ با همکاری انجمن ایرانی تاریخ شعبه البرز و انجمن علمی دانشجویی تاریخ نقد و بررسی کتاب تاریخ اسلام در جنوب شرقی آسیا را برگزار می‌کند.

این نشست با حضور دکتر محمودرضا اسفندیار(مولف کتاب و دانشیار گروه ادیان و عرفان دانشگاه آزاد اسلامی)، دکتر حسین محمدی (مدیر گروه تاریخ دانشگاه خوارزمی) و دکتر محسن معصومی(دانشیار گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه تهران) برگزار می‌شود.

یکی از مهم‌ترین کانون‌های جمعیت مسلمانان جهان، در جنوب شرقی آسیا، یا همان جهان مالایی قرار دارد. این منطقه مهم، مالایی تبارها را که تقریباً همه مسلمان‌اند و در کشورهای برونئی، اندونزی، مالزی، سنگاپور، تایلند و فیلیپین زندگی می‌کنند، در خود جای داده است.

اقلیت‌های کوچکی از مسلمانان نیز در کشورهای میانمار، کامبوج، لائوس و ویتنام زندگی می‌کنند. با توجه به فقدان منبع علمی، دقیق و منسجم درباره تاریخ اسلام در جنوب شرق آسیا، نویسنده کوشیده است تصویری تاریخی از روند نفوذ و بسط اسلام در این منطقه از آغاز تا عصر حاضر به خواننده ارائه کند.

این نشست یکشنبه 2 دی ماه 1397 ساعت 13 تا 15 در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی در خیابان مفتح، دانشگاه خوارزمی، طبقه سوم، سالن کنفرانس برگزار می‌شود.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: