بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی جنگ جهانی اول در ایران

1397/9/19 ۱۱:۳۴

بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی جنگ جهانی اول در ایران

دهمین نشست از سلسله نشست‌های حیات اجتماعی ایران درسال‌های جنگ جهانی اول به پیامدهای اجتماعی و فرهنگی جنگ جهانی اول در ایران اختصاص دارد. انجمن ایرانی تاریخ و پژوهشکده پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در دهمین نشست از سلسله نشست های حیات اجتماعی ایران درسال‌های جنگ جهانی اول به بازکاوی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی جنگ جهانی اول در ایران می‌‌پردازد.

 

 

دهمین نشست از سلسله نشست‌های حیات اجتماعی ایران درسال‌های جنگ جهانی اول به پیامدهای اجتماعی و فرهنگی جنگ جهانی اول در ایران اختصاص دارد.

انجمن ایرانی تاریخ و پژوهشکده پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در دهمین نشست از سلسله نشست های حیات اجتماعی ایران درسال‌های جنگ جهانی اول به بازکاوی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی جنگ جهانی اول در ایران می‌‌پردازد.

جنگ جهانی اول یک نبرد جهانی بود که از سال ۱۹۱۴ میلادی آغاز شد. در جنگ جهانی اول برای نخستین بار، انبوه مناطق غیرنظامی بمباران هوایی شدند و نیز برای نخستین بار در این سده کشتار غیرنظامیان در ابعادی گسترده در طول جنگ رخ داد. جنگ جهانی اول از برجسته‌ترین رخدادهای تاریخ بشر است و بگونه مستقیم و غیرمستقیم نقش بزرگی در تعیین تاریخ سده بیستم داشته‌ است.

جنگ جهانی اول نخستین نزاع بزرگ بین‌المللی در قرن بیستم به شمار می‌رود. در ماه اوت ۱۹۱۴ میلادی جنگ عظیمی در اروپا بین آلمان، رهبر دول محور، و نیروهای متفقین به رهبری فرانسه و بریتانیا درگرفت. هیچ یک از دو طرف نتوانستند به پیروزی کامل دست یابند و جنگ جهانی اول تا چهار سال بطول انجامید. پیش از پیروزی متفقین در نوامبر ۱۹۱۸ حدود ۱۰ میلیون نفر کشته شدند.

این نشست به مناسبت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول است که با سخنرانی علیرضا علی صوفی و محمد امیر احمدزاده چهارشنبه 21 آذر 1397  ساعت 15 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در کردستان، خیابان آیینه وند واقع شده است. این نشست در سالن اندیشه برپا می‌شود.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: