آلمانی‌ها می‌خواهند از مسلمانان بدانند
|۱۲:۱۹,۱۳۹۷/۸/۱۹| بازدید : 65 بار

 

باید به نشر ادبیات شیعی در آلمان توجه کرد

حسین اوزگز؛ مدیر انتشارات «اسلامیکا» شهر برمن آلمان بیان کرد: انتشارات «اسلامیکا» بزرگترین انتشارات شیعی به زبان آلمانی است. این انتشارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را در آلمان آغاز کرده و از 12 سال پیش در قالب شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

همکاری اسلامیکا با ناشران ایرانی

وی درباره  شاخه‌های فعالیت انتشارات «اسلامیکا» افزود: این انتشارات در حوزه‌های مختلف از‌‌جمله انتشار آثار مفاخر اسلامی مانند «نهج‌البلاغه»، «تحفه‌العقول»، «الارشاد فی معرفه حجج‌الله علی‌العباد» و «المراجعات» و همچنین  در زمینه تالیف کتاب‌های حوزه اندیشه و مفاهیم اسلامی فعالیت می‌کند. به عنوان مثال تاکنون کتاب‌های فلسفی از اندیشمندان ایرانی و شیعی مانند امام‌خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین آثار مرحوم دکتر علی شریعتی به زبان آلمانی را منتشر کرده‌ایم.

اوزگز ادامه داد: اسلامیکا همچنین کتاب‌های تازه مسلمانان آلمانی و یا دیگر کشور‌ها با موضوع اسلام را نیز منتشر می‌کند. اسلامیکا در زمینه کتاب‌های کودک و نوجوان نیز با ناشران ایرانی همکاری نزدیکی دارد.

 

توجه آلمانی‌ها به رجبعلی خیاط

این فعال حوزه نشر در آلمان با اشاره به انتشار کتاب «کیمیای محبت» به‌عنوان یکی از کتاب‌های پرفروش در ایران به زبان آلمانی بیان کرد: کتاب «کیمیای محبت» رجبعلی خیاط در آلمان یکی از کتاب‌های محبوب در میان مسلمانان آلمانی است. کتاب «مرد 250 ساله: شامل بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه معصومین‌(ع)» نیز در دست ترجمه به آلمانی است و به زودی منتشر خواهد شد.

اوزگز، با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌‌های انتشارات اسلامیکا در همکاری با ناشران ایرانی گفت: برقراری ارتباط با ناشران ایرانی حوزه کتاب کودک و نوجوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های انتشارات اسلامیکا در هفتادمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت بود.

 

 آلمانی‌ها  می‌خواهند از مسلمانان بدانند

مدیر انتشارات «اسلامیکا» در شهر برمن آلمان درباره تامین محتوا برای افراد علاقه‌مند به دین اسلام و تولید منبع برای پاسخ به پرسش‌ جوانان آلمانی درباره چیستی اسلام بیان کرد: مشتریان غیر‌مسلمان اسلامیکا دو دسته هستند. نخست، دانشگاهیان، فرهیختگان و پژوهشگران که بیشتر به منابعی مانند نهج‌البلاغه و«المراجعات» مراجعه می‌کنند.

اوزگز ادامه داد: دسته دوم مخاطبان اسلامیکا، افرادی هستند بیش از دین اسلام علاقه‌مند‌ند از مسلمانان بدانند. دلیل اصلی این توجه نیز سو‌گیری رسانه‌ها علیه مسلمانان است؛ بنابراین مخاطب از خود می‌پرسد مسلمانان چه کسانی هستند و برای پیدا کردن پاسخ به محصولات انتشارات مراجعه می‌کنند.

 مدیرانتشارات «اسلامیکا» در شهر برمن آلمان ادامه داد: کتاب‌هایی که درباره معرفی اسلام و چگونگی پیوستن به دین اسلام به زبان فارسی نوشته و به آلمانی ترجمه شده چندان برای آلمانی‌های علاقه‌مند به دین اسلام کاربردی نیست، چرا که با توجه به محیط زندگی مخاطب آلمانی نوشته نشده است.

 

اسلامیکا به شبکه کتاب‌فروشی‌های آلمان متصل است

وی درباره کتاب‌فروشی‌های انتشارات اسلامیکا بیان کرد: کتاب‌های اسلامیکا بیشتر از کتاب‌فروشی‌ مجازی فروخته می‌‌شود، علاوه‌ براین انتشارات اسلامیکا به شبکه کتاب‌فروشی‌های آلمان متصل است و کتاب مورد نظر مشتری یک روز بعد از ثبت درخواست تامین می‌شود.

اوزگز درباره شمارگان کتاب‌ اسلامیکا گفت: کتاب‌های تخصصی از‌جمله کتاب‌‌های فلسفه ملاصدرا، امام محمد باقر صدر با شمارگان 200 تا 300 نسخه منتشر می‌شوند و «نهج‌البلاغه» با شمارگان هزار نسخه‌ منتشر می‌شود. به‌عنوان مثال طی 10 سال اخیر «نهج‌البلاغه» 4 هزار بار در آلمان منتشر شده است، بنابراین باید به نشر ادبیات شیعی در آلمان توجه کرد.   

منبع: ایبنا

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :


اخبار مرتبط :

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ثبت گزارش

ورود

نام کاربری (ایمیل) :
کلمه عبور :
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
کاربر جدید هستید ؟ ثبت نام در تارنما