بزرگداشت پروفسور مسعود گلزاری برگزار می شود

1397/7/21 ۰۷:۴۸

بزرگداشت پروفسور مسعود گلزاری برگزار می شود

به پاس شصت سال پاسداری از فرهنگ ایران زمین، بزرگداشت پرفسور مسعود گلزاری، استاد بازنشسته رشته باستان شناسی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این مراسم محمد حسن سمسار، سید محمد بهشتی، احمد مسجد جامعی، سید احمد محیط طباطبایی،شهرام یوسفی فر، احسان اشراقی، علی رواقی، میثم کرمی، عبدالمجید ارفعی، بهمن نامور مطلق، سید احمدرضا خضری، میرجلال‌الدین کزازی، محمدرضا کارگر، شاهرخ رزمجو و مهدی رهبر سخنرانی خواهند داشت.

 

به پاس شصت سال پاسداری از فرهنگ ایران زمین، بزرگداشت پرفسور مسعود گلزاری، استاد بازنشسته رشته باستان شناسی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم محمد حسن سمسار، سید محمد بهشتی، احمد مسجد جامعی، سید احمد محیط طباطبایی،شهرام یوسفی فر، احسان اشراقی، علی رواقی، میثم کرمی، عبدالمجید ارفعی، بهمن نامور مطلق، سید احمدرضا خضری، میرجلال‌الدین کزازی، محمدرضا کارگر، شاهرخ رزمجو و مهدی رهبر سخنرانی خواهند داشت.

این بزرگداشت با حمایت موسسه تاریخ متون خواجه نصیرالدین طوسی، انجمن ایرانی تاریخ اسلام ،موسسه فرهنگی هنری خوانش، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، کمیسیون ملی یونسکو، کمیته ملی موزه‌های ایران، برگزار می‌شود.

این مراسم روز شنبه ۲۱ مهرماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ به موزه ملی ایران، واقع در خیابان امام خمینی(ره)، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پرفسور رولن، شماره یک برگزار می شود.

پرفسور مسعود گلزاری، تحصیلات ابتدایى و متوسطه را در تهران، رشت و کرمانشاهان به پایان رسانید. وی بعد از اتمام تحصیلات مقدماتى، وارد دانشگاه تهران شد و در رشته باستان‌شناسى به اخذ درجه لیسانس و فوق لیسانس نائل آمد.

گلزاری از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۴۹ش در دانشسراى تربیت معلم به تدریس مشغول و در رشته‌هاى مربوطه درس داد.

در همین ایام در عین حال با هیئت‌هاى علمى باستان‌شناسى آمریکایى و آلمانى در استان کرمانشاهان و تخت سلیمان آذربایجان همکارى مى‌کرد.

وى در سال ۱۳۵۰ به عضویت هیات علمى گروه باستانشناسى و هنر دانشگاه تهران درآمد. ضمنا به تکمیل تحصیلات خود نیز در کنار کار ادامه داد و در رشته باستان‌شناسى گرایش تاریخ پیش از اسلام، به درجه دکترا نائل شد.

از سال ۱۳۵۱ هر سال به مدت ۳ ماه همراه هیئت علمى باستان‌شناسى دانشگاه تهران در قزوین (تپه زاغه) به کاوش علمى اشتغال داشته و حدود بیست سال در منطقه غرب ایران بررسى و پژوهش‌هاى تاریخى و باستان‌شناسى انجام داد.

وى در مجامع مختلف ایران و خارج از کشور نیز شرکت کرده و از سال ۱۳۵۶ش به بعد هم در انگلستان به ادامه تحصیل و پژوهش در امر باستان‌شناسى مشغول شد.

“سفرنامه میرزا محمد حسین فراهانی”، “سفرنامه استرآباد و مازندران و گیلان”، “گنجینه اسلام” و “کرمانشاهان باستان” از جمله آثار این پژوهشگر و ایران شناس مطرح است.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: