لئونارد لويزون مولاناشناس آمریکایی درگذشت

1397/5/17 ۱۰:۱۵

لئونارد لويزون مولاناشناس آمریکایی درگذشت

لئونارد لويزون، عضو بنياد ميراث ايران در بخش زبان فارسي و ادبيات صوفيه در مركز مطالعات اسلامي دانشگاه اكستر انگلستان درگذشت. دکتر لويزون در سال ۱۹۵۳ در آمریکا متولد شد و در بیست سالگی به عنوان مدرس زبان انگلیسی به ایران سفر کرد. او به دلیل علاقه‌مندی به ادب و فرهنگ ایرانی اسلامی، در دانشگاه شیراز زبان و ادبیات فارسی، دین و تاریخ اسلام و جامعه‌شناسی را آموخت و در نهایت موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته روابط بین‌الملل شد.

 

 

لئونارد لويزون، عضو بنياد ميراث ايران در بخش زبان فارسي و ادبيات صوفيه در مركز مطالعات اسلامي دانشگاه اكستر انگلستان درگذشت.

دکتر لويزون در سال ۱۹۵۳ در آمریکا متولد شد و در بیست سالگی به عنوان مدرس زبان انگلیسی به ایران سفر کرد. او به دلیل علاقه‌مندی به ادب و فرهنگ ایرانی اسلامی، در دانشگاه شیراز زبان و ادبیات فارسی، دین و تاریخ اسلام و جامعه‌شناسی را آموخت و در نهایت موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته روابط بین‌الملل شد. در ادامه، علاقه به ایران‌شناسی او را رهسپار دانشگاه لندن کرد و در مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی به تحصیل ادبیات فارسی پرداخت و سپس در سال ۱۹۸۸ درجه دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی کسب کرد.

لئونارد لویزون مدرس ارشد در موسسه مطالعات عربی و اسلامی دانشگاه اکستر در انگلستان بود و در زمینه مطالعات اسلامی، عرفان، تاریخ ایران فعالیت داشت.

او متخصص ترجمه متون شعر و ادبیات صوفی فارسی بود و ازجمله فعالیت های او میتوان به «فراسوی ایمان و کفر شیخ محمود شبستری» ، «میراث تصوف» و «دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند: سی غزل از حافظ» اشاره کرد.

لئونارد لويزون در روز 15مردادماه ١٣٩٧ (ششم آگوست ٢٠١٨ ) درگذشت.

منبع: میراث مکتوب

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: