غلامحسین‌صدری افشار درگذشت

1397/1/28 ۱۴:۵۴

غلامحسین‌صدری افشار درگذشت

غلامحسین صدری افشاری- فرهنگ‌نویس پیشکسوت- امروز صبح در سن ۸۴ سالگی از دنیا رفت. نسرین حکمی از همکاران او با تأیید خبر به ایسنا گفت: سه روز پیش ایشان دچار مشکل گوارشی شده و در بیمارستان بستری شد که امروز صبح (۲۸ فروردین‌ماه) درگذشت و بنا به درخواست خانواده ایشان، مراسم تشییع این چهره فرهنگی فردا (29 فروردین ماه) به صورت خصوصی برگزار خواهد شد.

 

غلامحسین صدری افشاری- فرهنگ‌نویس پیشکسوت- امروز صبح در سن ۸۴ سالگی از دنیا رفت.

نسرین حکمی از همکاران او با تأیید خبر به ایسنا گفت: سه روز پیش ایشان دچار مشکل گوارشی شده و در بیمارستان بستری شد که امروز صبح (۲۸ فروردین‌ماه) درگذشت و بنا به درخواست خانواده ایشان، مراسم تشییع این چهره فرهنگی فردا (29 فروردین ماه) به صورت خصوصی برگزار خواهد شد.

او افزود: همچنین مراسم یادبودی روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۴-۱۵:۳۰ در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.

غلامحسین صدری افشار، فرهنگ‌نویس و مترجم سال ۱۳۱۳ در ارومیه متولد شد. او بعد از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه به سمت مشاغل گوناگونی رفت و در نهایت به حوزه فرهنگ کشیده شد.

 صدری افشار انتشار آثارش را از سال ۱۳۲۷ در تبریز شروع کرد و کار فرهنگ‌‏نویسی را از سال ۱۳۴۵ در بنیاد فرهنگ ایران آغاز و تا به امروز ادامه داده است.

کتاب‌های «فرهنگ مترجم»، «فرهنگ زبانزدها»، «واژه‌نامه فنی»، «فرهنگ معاصر فارسی»، «فرهنگ فارسی اعلام»، «فرهنگ معاصر کوچک فارسی»، «فرهنگ فارسی دوجلدی» و «فرهنگ‌نامه فارسی سه‌جلدی» از جمله آثار منتشرشده غلامحسین صدری افشار است.

منبع: ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: