کتاب «جامعه‌شناسی فرهنگ» نقد و بررسی می‌شود

1396/10/23 ۱۵:۴۵

کتاب «جامعه‌شناسی فرهنگ» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «جامعه‌شناسی فرهنگ» اثر ریموند ویلیامز، از پیشگامان اصلی مطالعات فرهنگی معاصر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می‌شود. در مراسم نقد و بررسی کتاب جامعهشناسی فرهنگ، آرمین امیر(عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)، رضا تسلیمی طهرانی (دانش‌آموخته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران) و سیدحسام سلامت (دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه تهران) درباره رویکرد این کتاب و نحوه کاربست آن در سیاستگذاری فرهنگی به‌ویژه درقلمرو ایران سخنرانی خواهند کرد.

 

کتاب «جامعه‌شناسی فرهنگ» اثر ریموند ویلیامز، از پیشگامان اصلی مطالعات فرهنگی معاصر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می‌شود.

در مراسم نقد و بررسی کتاب جامعهشناسی فرهنگ، آرمین امیر(عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)،  رضا تسلیمی طهرانی (دانش‌آموخته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران) و سیدحسام سلامت (دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه تهران) درباره رویکرد این کتاب و نحوه کاربست آن در سیاستگذاری فرهنگی به‌ویژه درقلمرو  ایران سخنرانی خواهند کرد.

نویسنده کتاب «جامعه‌شناسی فرهنگ»، ضمن پرداختن به نهادها و تشکل‌های تولید فرهنگی، روابط اجتماعی ابزارهای خاص تولید فرهنگی را بررسی و به روش‌هایی در زندگی اجتماعی که «فرهنگ» و «تولید فرهنگی»، به کمک آنها به‌صورت اجتماعی شناسایی و تشخیص داده می‌شود، توجه کرده و به مثال‌هایی از دنیای نمایش و تئاتر، در این کتاب پرداخته است. این کتاب پاییز ۱۳۹۶ از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

کتاب «جامعه‌شناسی فرهنگ» اثر ریموند ویلیامز، از پیشگامان اصلی مطالعات فرهنگی معاصر روز دوشنبه ۲۵ دی ۹۶ ساعت ۱۶ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می‌شود.

از عموم جامعه‌شناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه پژوهش‌های فرهنگی برای حضور در این برنامه دعوت می‌شود.

منبع: مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: