ایران در اندیشه اقبال چگونه است؟

1396/9/19 ۰۸:۵۸

ایران در اندیشه اقبال چگونه است؟

کتاب «افکار پنهان ایرانیان؛ ایران در اندیشه اقبال لاهور» با حضور رایزن فرهنگی پاکستان در ایران نقد و بررسی می‌شود.

 
 
کتاب «افکار پنهان ایرانیان؛ ایران در اندیشه اقبال لاهور» با حضور رایزن فرهنگی پاکستان در ایران نقد و بررسی می‌شود.

 
نشست معرفی و بررسی کتاب «افکار پنهان ایرانیان؛ ایران در اندیشه اقبال لاهور» در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.  

در این نشست که دوشنبه 20 آذرماه ساعت 16 برگزار می‌شود، محمدبقایی(ماکان) و برج‌لان دوسانی، رایزن فرهنگی پاکستان حضور دارند.

در این کتاب، افکار پنهان ایرانیان به منظور معرفی ایران بزرگ به شش موضوع پرداخته شده است: دین، علم، فلسفه و کلام، حکمت و عرفان، اخلاق و ادب، هنر و ادبیات شش موضوعی است که در این کتاب به آن توجه شده است.

نویسنده معتقد است اگر تمدنی این شش مؤلفه بزرگ را داشته باشد، می‌تواند یکی از تمدن‌های بزرگ، عمیق و عریق باشد. همچنان که ایران قبل از ورود اسلام دارای پنج دین نیکرایی، زرتشتی، زروانی، مانوی و مزدکی بوده است. هر یک از آنها نشان‌دهنده بخشی از حقیقت ایران است. انسان ایرانی همیشه به دنبال حقیقت و موضوعات ماورالطبیعی بوده است.

پردازش موضوع ایران از نگاه اقبال به معنی بال و پر دادن به موضوع ناسیونالیستی و ایرانی‌گری افراطی نیست؛ فرهنگ و آداب و سنت‌های اصیل ایران و عقلا و صاحبان قلم این سرزمین که به اعتدال نوشته‌اند و سروده‌اند و حرکت توده‌های مردم ایران از آغاز تا کنونِ روز، اسلام و ایران و مؤلفه‌های ایرانی و دینی را در این بخش از خاک خدا با هم خواسته‌اند و این پژوهش نیز در راه و مرام، بر همین بنیاد بنیان نهاده شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌‌توانند به سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر پلاک 2 طبقه همکف مراجعه کنند.

 

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: