تبدیل گفتمان وحدت به رفتار اجتماعی

1396/7/17 ۱۱:۱۴

تبدیل گفتمان وحدت به رفتار اجتماعی

دبیر اولین اجلاس بین‌المللی هم‌اندیشی نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت از حضور ۵۰ میهمان خارجی در اجلاس خبر داد.




دبیر اولین اجلاس بین‌المللی هم‌اندیشی نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت از حضور ۵۰ میهمان خارجی در اجلاس خبر داد.

 اولین اجلاس بین‌المللی «هم‌اندیشی نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت»، همزمان با بیست‌وهفتمین سالروز تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با مؤلفه‌های دیپلماسی وحدت اسلامی و امت واحد اسلامی چهارشنبه ۱۹ مهر ماه در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود.

محمد ناظمی اردکانی، دبیر این اجلاس در خصوص هدف برگزاری این هم اندیشی گفت: در حکمی که رهبر معظم انقلاب برای انتصاب دبیرکل مجمع داده است نقشه راه برای تحقق وحدت در جهان اسلام ترسیم شده است. چشم انداز این نقشه، مسیر تشکیل امت واحده اسلامی است. در همین راستا و در جهت اجرایی کردن این نقشه ما به فکر برگزاری اولین اجلاس بین‌المللی هم‌اندیشی نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت افتادیم.

وی افزود: تفاوت این اجلاس با کنفرانس وحدت اسلامی در این است که کنفرانس وحدت اسلامی بیشتر گفتمان وحدت در جهان اسلام را طراحی می کند و در صدد ترویج آن است ولی اجلاس پیش رو قرار است نظریه و گفتمان وحدت را تبدیل به یک رفتار اجتماعی کند و یا به نوعی آن را عملیاتی کند. برای اجتماعی شدن این گفتمان هم بایستی از ظرفیت نخبگان جهان اسلام در نقاط مختلف دنیا و اقشار مختلف حوزه و دانشگاه استفاده کرد.

معاون اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: مجمع جهانی تقریب، اتحادیه هایی تحت عنوان اتحادیه های جهانی تقریب نهاد در لایه های مختلف اجتماعی دارد که ماموریت دارد نظریه و گفتمان وحدت اسلامی را به یک رفتار اجتماعی تبدیل کند. از جمله این اتحادیه ها می توان به اتحادیه جهانی نویسندگان، هنرمندان، شعرا و ورزشکاران اشاره کرد. این اتحادیه ها حدود ۱۵ نفر و ترکیبی از نخبگان ایرانی و خارجی هستند.

ناظمی اردکانی در خصوص اتحادیه های فوق توضیح داد: در یکی از بخش های اجلاس بین‌المللی هم‌اندیشی نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام قرار است روی پیش نویس اساسنامه این اتحادیه ها کار شود. در این بخش بناست اعضای هیئت موسس این اتحادیه ها پیش نویس اساسنامه را بررسی کنند و براساس آن ماموریت و اهداف هر اتحادیه را مشخص کنند تا به مرحله اجرا برسد. در بخش دیگری از اجلاس هم قرار است آئین نامه تاسیس اتحادیه های جهانی تقریب نهاد بررسی شود.

وی گفت: در اولین اجلاس بین‌المللی هم‌اندیشی نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام در  اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت ۲۷ میهمان خارجی از کشورهایی چون آذربایجان، انگلستان، پاکستان، ترکیه، لبنان، عراق، هلند، یونان، تونس، سنگال، هندوستان و استرالیا دعوت شده اند. علاوه براین حدود ۲۱ میهمان خارجی هم از مجموعه جامعه المصطفی العالمیه داریم. همچنین در این اجلاس علاوه بر جلسات کارشناسی متعدد افراد برجسته ای چون آیت الله قمی، آیت الله تسخیری و آیت الله اراکی سخنرانی خواهند کرد.

 

 

منبع: مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: