تدریس زبان فارسی در بیش از ۴۴ کشور

1396/5/11 ۱۰:۱۰

تدریس زبان فارسی در بیش از ۴۴ کشور

مدیرکل آموزش بنیاد سعدی گفت: در بیش از ۴۴ کشور دنیا و حدود ۲۰۰ دانشگاه زبان فارسی تدریس می‌شود. عباس نجار شامگاه دوشنبه (نهم مرداد) در حاشیه بازدید فارسی‌آموزان بنیاد سعدی از روستای تاریخی ابیانه نطنز اظهار کرد: اکنون در حدود ۲۰۰ دانشگاه دنیا کرسی تدریس زبان و ادبیات فارسی وجود دارد و دانشجویان شرق‌شناسی از سال سوم به بعد حتماً باید زبان دیگری هم انتخاب کنند که این زبان‌ها شامل فارسی، عبری و عربی است.

 

مدیرکل آموزش بنیاد سعدی گفت: در بیش از ۴۴ کشور دنیا و حدود ۲۰۰ دانشگاه زبان فارسی تدریس می‌شود.

عباس نجار شامگاه دوشنبه (نهم مرداد) در حاشیه بازدید فارسی‌آموزان بنیاد سعدی از روستای تاریخی ابیانه نطنز اظهار کرد: اکنون در حدود ۲۰۰ دانشگاه دنیا کرسی تدریس زبان و ادبیات فارسی وجود دارد و دانشجویان شرق‌شناسی از سال سوم به بعد حتماً باید زبان دیگری هم انتخاب کنند که این زبان‌ها شامل فارسی، عبری و عربی است.

او افزود: در این راه رژیم صهیونیستی و عربستان تلاش می‌کنند زبان‌های عبری و عربی را ترویج کنند و ما هم سعی کردیم زبان فارسی را رواج دهیم.

رئیس بنیاد سعدی گفت: هدف از گردش این افراد و حضور در ابیانه نطنز و برخی دیگر از اماکن ایران، نشان دادن امنیت بالای ایران و فرهنگ و تمدن ایرانی و معرفی واقعیات ایران به همه دنیا است.

او تصریح کرد: این افراد معمولاً با خاطره خوبی ایران را ترک می‌کنند. این هشتاد و چهارمین دوره ما برای این افراد بوده است و در دوره‌های گذشته تعداد معدود بوده و امسال به لحاظ تخصصی شدن کار حدود ۱۲۴ نفر شرکت‌کننده داشتیم که متقاضیان حدود ۸۰۰ نفر بودند، اما بر اساس گزینش‌ها و محدودیت منابع این تعداد انتخاب شدند که از ۴۴ کشور ازجمله روسیه و شبه‌قاره هند هستند و از چین و مالزی برای نخستین بار در این دوره شرکت‌کننده داشتیم.

نجار افزود: هشتاد و چهارمین دوره بلندمدت دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسیِ بنیاد سعدی ویژه استادان زبان فارسی و فارسی آموزان در روزهای اخیر در تهران برگزار شده و بنیاد سعدی همچون سال‌های گذشته، در تابستان دوره دانش‌افزایی زبان فارسی را با حضور بیش از ۱۲۴ فارسی‌آموز و استاد زبان فارسی از کشورهای مختلف جهان، در تهران برگزار کرد و در ادامه یک اردوی سه‌روزه در کاشان، آران و بیدگل و نطنز برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: