سالک طریقت عرفان / کاظم موسوی بجنوردی

1396/4/28 ۱۲:۱۷

سالک طریقت عرفان / کاظم موسوی بجنوردی

دیروز، تولد 74 سالگی «نصرالله پورجوادی» بود که به این مناسبت به او تبریک می‌گویم. پورجوادی سالیان متمادی است عضو شورای عالی علمی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی بوده و این نهاد علمی - پژوهشی در زمینه‌های مختلف با او همکاری داشته است

 

به شوق هفتاد و چهارمین زادروز «نصرالله پورجوادی»

دیروز، تولد 74 سالگی «نصرالله پورجوادی» بود که به این مناسبت به او تبریک می‌گویم. پورجوادی سالیان متمادی است عضو شورای عالی علمی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی بوده و این نهاد علمی - پژوهشی در زمینه‌های مختلف با او همکاری داشته است؛ او تاکنون مقالات بسیار ارزشمندی برای دایرةالمعارف بزرگ اسلامی ارائه داده و در زمینه‌های مختلفی از جمله ادب فارسی، تصوف، علوم اجتماعی و فلسفه دارای تخصص است. از شمار مقالات متعددی که او برای این مجموعه به رشته تحریر درآورده می‌توان به مدخل «تصوف» اشاره کرد که به جهت برخورداری از نقطه نظرات مهم، بسیار مورد استفاده مجموعه قرار گرفت.

 همچنین در نشست‌های تخصصی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی همواره از او دعوت به عمل آمده و ما همیشه از تخصص او بهره‌مند بوده‌ایم. اگرچه دکترای او در رشته فلسفه است اما در حوزه عرفان نیز صاحب تخصص است. نخستین اثرش را در سال 1355 با عنوان «داستان مرغان» که رساله‌الطّیر احمد غزالی است، منتشر کرد و تا به امروز آثار زیادی را عرضه کرده که سه اثر آخر، «باباطاهر»، «عهد اَلَست» و «آسمانِ جان» است. همچنین پورجوادی در عرصه خدمات اجرایی نیز حضور داشته که از آن جمله می‌توان به ریاست بنیاد دایرةالمعارف اسلامی و ریاست مرکز نشر دانشگاهی اشاره کرد که منشأ اتفاقات مبارکی شد. خدمات او برای همه روشن است و بنابراین اضافه بر آنچه که اهل علم می‌دانند، نمی‌توان نکته دیگری را اضافه کرد.

منبع: روزنامه ایران

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: