نگاه ما به تولید فرهنگی و نسبت ما با مخاطب باید تغییر کند

1396/4/27 ۱۵:۳۲

نگاه ما به تولید فرهنگی و نسبت ما با مخاطب باید تغییر کند

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌گوید نگاه ما هم در تولید و هم نسبت به مخاطب باید عوض شود؛ مخاطب زمانی جذب می‌شود که گفتمان متناسب با او عوض شود.


معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌گوید نگاه ما هم در تولید و هم نسبت به مخاطب باید عوض شود؛ مخاطب زمانی جذب می‌شود که گفتمان متناسب با او عوض شود.

 عباس خامه‌یار، معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با مسئولت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به خاطره دیدارش با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در برنامه‌هایی مانند جشنواره عمار که یکی از فعالیت‌های دفتر مطالعات است، باید نگاه فراگیری داشته باشیم و به چگونگی مخاطب و خطابمان نسبت به او توجه بیشتری کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه ما هم در تولید و هم نسبت به مخاطب باید عوض شود، مخاطب زمانی جذب می‌شود که گفتمان و خطاب متناسب با او عوض شود. جشنواره‌ای مثل عمار پیشرفت زیادی کرده ولی طرف مقابل ما با موج سنگین و ساختارشکنی مواجه هستیم، به همین دلیل، فعالیت ما ناچیز است و نمی‌توانیم به صورت مناسب تأثیرگذار باشیم.

خامه‌یار با بیان اینکه نیاز به تجدیدنظر در گفتمان و شیوه عملکردمان داریم، اظهار داشت: با وجود داشتن اندوخته‌ها، انگیزه‌های بالا، خلاقیت‌های فراوان، اعتقادات قوی و تلاش بزرگی که در جبهه فرهنگی انقلاب داریم باز هم نتوانسته ایم آنچنان که باید و شاید موفق باشیم.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: ما به نگاهی همانند نگاه سیدحسن نصرالله نسبت به فعالیتهای فرهنگی در لبنان نیاز داریم، چرا که الان بخشی از فعالیت ما ایراد دارد که در فضای محدود و خاصی محصور شده‌ایم، درباره چنین موضوعی باید فکر و آسیب‌شناسی درست کنیم.

رایزن فرهنگی پیشین ایران در کویت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ایران در کشور های دیگر یادآور شد: در تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی در فضای بین‌الملل به ثبت نگاه‌های بیرونی به امام و انقلاب باید توجه کنیم.

وی ادامه داد: در شرایطی سنگینی که در برخی کشورها نسبت به فعالیت‌های فرهنگی ما وجود دارد، ظرفیت‌های بیرونی بی‌سابقه‌ای داریم که باید به آنها پرداخته شود.

خامه‌یار خاطرنشان کرد: چندی پیش در جلسه‌ای می‌گفتند به واسطه فعالیت تکفیری‌ها و داعش، چین، ارتباط خود را با عربستان سعودی قطع کرده و تمایل دارد گروه های اسلامی در این کشور از الگوی ایران بهره ببرند. بنابرین در این فضایی که به واسطه وجود تکفیری‌ها ایجاد شده، ما باید بتوانیم اسلام و انقلاب را به صورت درست معرفی کنیم.

وی افزود: این کار در قالب هنر و سینما که جهان و منطقه در این حوزه ما را قبول دارند و در برابر ما کرنش می کنند، راحت‌تر امکان‌پذیر است.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: الان، شخصیتی همانند ترامپ در امریکا روی کار است، از طرفی، تروریستهای داعشی هم حضور دارند، اما این زمان محدود است و ما باید از این فرصت چند ساله‌ای وجود دارد، حداکثر استفاده را برای معرفی انقلاب اسلامی انجام دهیم.

در این جلسه فعالیت های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی(راه) اعم از فعالیت‌های تدوین و گردآوری تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از جمله تدوین و گردآوری تاریخ شفاهی شهدای انقلاب و فعالان پشت جبهه، تاریخ شفاهی گوهرشاد، برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار، جشنواره شعر و موسیقی ضد استکباری طبس، جشنواره بازی، تولید آثار مستند، داستانی و نماهنگ، نشریه راه و... تشریح شد و برای همکاری بین دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و رایزنی های فرهنگی تبادل نظر صورت گرفت.

 

 

منبع: مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: