هنرمند نقاش: هنر از اندیشه ناپاک بوجود نمی آید

1396/2/10 ۱۲:۱۶

 هنرمند نقاش: هنر از اندیشه ناپاک بوجود نمی آید

طراح و نقاش پیشکسوت، هنر را بزرگترین سرمایه دانست و افزود: هنر از اندیشه ناپاک بوجود نمی آید.


 طراح و نقاش پیشکسوت، هنر را بزرگترین سرمایه دانست و افزود: هنر از اندیشه ناپاک بوجود نمی آید.
 

ایران درودی  اظهار کرد: اگر هنر را حذف کنیم، هیچ چیز در زندگی نخواهیم داشت و امیدوارم هنر را با آموزش به کودکان هدیه کنیم و زندگی آنها را با هنر زیباتر کنیم.
وی درمورد پیشینه هنری ایرانیان گفت: هنر را در تخت جمشید به جهانیان نشان دادیم، هنر از ایران آمده و ایرانیان هنر را به معنای انسان دوستی پذیرفته اند، هنر زیباترین وجه انسان است زیرا هیچ اثر هنری نیست که با اندیشه ناپاک بوجود آمده باشد.
درودی درمورد روند ایجاد موزه 'ایران درودی' افزود: زمین این موزه متعلق به شهرداری بود و هزینه ساخت ساختمان موزه را من می پردازم و یکی از بزرگترین معماران دنیا، طراحی این موزه را بر عهده دارد که کلنگ آن شهریور ماه سال گذشته به زمین خورد.
وی افزود: با وجود اینکه کلنگ این موزه شهریور ماه به زمین خورده هنوز ساخت آن به دلیل معماری آن که درویش برعهده دارد و بین ایران و کشورهای دیگر در رفت و آمد است شروع نشده و کار کردن با شهرداری و طی شدن مراحل قرارداد با شهرداری برای ساختمان موزه زمان بیشتری نیاز دارد.
وی ادامه داد: محل این موزه بسیار جای مناسب و نزدیک پارک است که این پارک نیز جزئی از موزه خواهد بود. این موزه یک مرکز فرهنگی برای آموزش نقاشی، برپایی همایش ‌های تاریخ هنر و ارتباط با کشورهای مختلف خواهد بود.
درودی گفت: موزه را می‌ سازم تا برای نسل آینده یک مرکز فرهنگی باشد تا از طریق آن با دنیا و تغییر و تحولات آن در ارتباط باشند. و بعد از حیات من این موزه به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد.
این نقاش و طراح پیشکسوت ادامه داد:‌ وقتی در سن 33 سالگی آثارم در مهمترین مطبوعات دنیا به چاپ رسید، آرزو کردم روزی آنها را به ملت ایران تقدیم کنم و امروز پس از 47 سال بسیار خوشحالم زیرا پس از سال ها تلاش به آروزی خود رسیدم.
وی خاطر نشان کرد: آرزو می کنم مردم، ایران را دوست داشته باشند، چون هویت، اصالت، سنت و طرز فکر ما از ایران است و از آن جدا نخواهیم شد.
درودی ادامه داد: به ایرانی بودن خود افتخار می کنم و این را آموخته ام که تا چه اندازه ارزشم به عنوان یک ایرانی مهم است. به یک تاریخ چندین هزار ساله تکیه کرده ام و براساس این تاریخ ادعا می کنم هنرمند هستم و سرپا ایستاده ام.
ایران درودی نقاش و طراح کشور متولد 1315 است و آثار وی در نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی به نمایش در آمده است.
بنیاد موزه «ایران درودی» مرکز فرهنگی چند منظوره خواهد بود که در آن علاوه بر نمایش آثار نقاشی این هنرمند فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری دیگری نیز انجام خواهد شد.
در این موزه 195 تابلوی نقاشی که همگی از سوی سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شده اند به نمایش گذاشته می شود. تمامی این آثار جز چند کار اخیر این هنرمند که از پاریس به ایران منتقل شده است در نمایشگاه های مختلفی به نمایش گذاشته شده اند.
موزه ایران درودی در خیابان یوسف آباد بین خیابان 65 و 67، پشت پارک پرستو واقع است و با هزینه شخصی این هنرمند ساخته خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: