سیدطه هاشمی: دانشجویان به اصول و مبانی انقلاب متعهد هستند

1395/9/14 ۰۸:۲۲

سیدطه هاشمی: دانشجویان به اصول و مبانی انقلاب متعهد هستند

هرســاله بــه مــناسبت 16 آذر مراسم‌های مختلفی در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز همانند وزارت علوم میزبان برنامه‌های متنوعی در روز دانشجو است. سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است روز دانشجو تمثیل مبرهن و روشنی بر مبارزات آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه ملت ایران در طول تاریخ معاصر است. او با اذعان به اهمیت برگزاری مراسم روز دانشجو در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، بر روشن نگه‌داشتن یاد و خاطره دانشجویانی که جان خویش را بر سر آرمان خود نهادند، تاکید می‌کند.




 سارا طاهری خبر نگار: هرســاله بــه مــناسبت 16 آذر مراسم‌های مختلفی در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز همانند وزارت علوم میزبان برنامه‌های متنوعی در روز دانشجو است. سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است روز دانشجو تمثیل مبرهن و روشنی بر مبارزات آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه ملت ایران در طول تاریخ معاصر است. او با اذعان به اهمیت برگزاری مراسم روز دانشجو در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، بر روشن نگه‌داشتن یاد و خاطره دانشجویانی که جان خویش را بر سر آرمان خود نهادند، تاکید می‌کند.

او می‌گوید: «16 آذر به دلیل سابقه تاریخی و عمدتا جنبش‌های دانشجویی برای حضور فعال در عرصه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در طول قبل و بعد از انقلاب به بزرگداشت این روز می‌پرداختند. طبیعی است که این روز صرفا متعلق به دانشجویان است و در این روز باید برنامه‌های مناسب و در خور شأن دانشجویان برگزار شود تا دانشجویان مطالبات خود را مطرح کنند.»سیدطه هاشمی معتقد است باید در عین حال به مسائل تاریخی و ریشه‌هایی که منتهی به این روز شد که عمدتا بحث استکبارستیزی و حق‌طلبی جامعه دانشگاهی است، پرداخته شود. او می‌گوید: «دانشجویان ما همواره در صف مقدم مبارزات در مقابله با استعمار، استبداد و استکبار بودند و دیدیم که انقلاب اسلامی هم نتیجه همین حضور موثر و فعال دانشجویان در عرصه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بود که در حوزه‌های علمیه و دانشگاه در کنار هم به‌عنوان دو حوزه‌ای که نمایندگی فکری جامعه را برعهده دارند با یک همگرایی توانستند این تحول عظیم را به رهبری امام راحل ایجاد کنند.

بنابراین روز دانشجو روز بزرگی است که مدیران و مسئولان وظیفه دارند تمهیدات لازم را برای بزرگداشت آن فراهم کنند.»معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگر این گفت‌وگو از دیدگاه خود درباره روز دانشجو هم سخن گفته و می‌گوید: «بنده قبل از انقلاب هم دانشجو بودم و کاملا در فضای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی قبل و بعد از انقلاب قرار داشتم؛ بعضی از افراد و جریان‌ها درباره فعالیت دانشجویان واهمه دارند و فکر می‌کنند اگر دانشجو حضور فعال داشته باشد و بخواهد در ارتباط با موضوعات سیاسی و اجتماعی فعالیت کند، خطری را متوجه کشور خواهد کرد. بنده این دیدگاه را قبول ندارم چون معتقدم دانشجویان بخشی از این جامعه هستند که برای اصول و مبانی انقلاب و نظام متعهد هستند و طبیعی است که یک‌سری مطالبات و انتقادهایی دارند؛ اما این انتقادها به معنای این نیست که کسی که منتقد است، مخالف نظام است.»او معتقد است باید در فضای این دانشگاه این امکان فراهم شود که دانشجویان مطالبات خود را مطرح کنند. او می‌گوید: «البته دانشجو خود می‌داند که باید مطالبات خود را در چارچوب مقررات دانشگاه مطرح کرده و هنجارها را رعایت کند و در عین حالی که روی اصول می‌ایستند مطالبات خود را نیز مطرح کند. هر چقدر اجازه داده شود دانشجویان در چارچوب مقررات مطالبات خود را مطرح کنند به استحکام پایه‌های نظام کمک می‌کند.»سیدطه هاشمی می‌گوید: «البته اگر سخنرانی‌ها در این روز جنبه سیاسی داشته باشد باید در شورای سه‌نفره مصوب شود و تمهیدات لازم در شورای فرهنگی متناسب با نوع برنامه اتخاذ شود. ما در دانشگاه آزاد اسلامی نیز مثل هر سال این امکان را برای واحدهای مختلف فراهم کرده‌ایم تا دانشجویان برنامه متنوعی را درخور جایگاه و وضعیت این روز داشته باشند. برنامه‌های 16 آذر طبق روال هر سال در واحدهای سراسر کشور برگزار می‌شود و هر واحدی متناسب با پیشنهادهایی که از سوی دانشجویان، تشکل‌های سیاسی و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی مطرح می‌شود، برنامه‌های خود را برگزار می‌کنند.»
 


منبع: فرهیختگان

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: