بزرگداشت «گراردو نیولی» ایران‌شناس ایتالیایی در شهر کتاب

1395/4/26 ۱۲:۱۶

بزرگداشت «گراردو نیولی» ایران‌شناس ایتالیایی در شهر کتاب

بزرگداشت گراردو نیولی به مناسبت حضور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه‌ سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود. مرکز فرهنگی شهر کتاب به مناسبت این که کشور ایتالیا در اردیبهشت سال ۱۳۹۶میهمان ویژه‌ سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است در یک سال آینده نشست‌های مختلفی را برای شناخت فرهنگ و تمدن ایتالیا و مناسبات فرهنگی ایران و ایتالیا در تهران، شیراز، رم، فلورانس و بولونیا برگزار می‌کند.

 

بزرگداشت گراردو نیولی به مناسبت حضور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه‌ سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

مرکز فرهنگی شهر کتاب به مناسبت این که کشور ایتالیا در اردیبهشت سال ۱۳۹۶میهمان ویژه‌ سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است در یک سال آینده نشست‌های مختلفی را برای شناخت فرهنگ و تمدن ایتالیا و مناسبات فرهنگی ایران و ایتالیا در تهران، شیراز، رم، فلورانس و بولونیا برگزار می‌کند.

در این نشست دکتر کارلو چرتی (رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران)، دکتر محمود جعفری‌دهقی (مدیرگروه فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران) و دکتر عسگر بهرامی (عضو هیات علمی دایره المعارف اسلامی) سخنرانی می‌کنند.گراردو نیولی، استاد برجسته‌ تاریخ دین و زبان‌های باستانی ایران و از حامیان بزرگ ایران‌شناسی در سطح جهانی بود که در سال ۲۰۱۲درگذشت.

عرصه‌ پژوهش‌های وی دین زرتشتی، مانویت، مفهوم ایران و رابطه‌ دین و دولت در ایران باستان بود. نیولی دانشمندی ژرف‌نگر و نکته‌بین بود و تا پایان سال ۲۰۰۱، هشت عنوان کتاب و بیش از 200 مقاله به زبان‌های ایتالیایی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی در مجلات و مجموعه‌های خارجی از وی منتشر شده است. نشست هفتگی شهر کتاب سه‌شنبه ۲۹تیر ساعت 16 و 30 دقیقه به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم، مرکز فرهنگی شهر کتاب برپا خواهد شد.

منبع: اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: