مجموعه مقالات همایش خلیج فارس منتشر شد

1393/2/9 ۱۳:۴۳

مجموعه مقالات همایش خلیج فارس منتشر شد

دبیر دهمین همایش علمی - پژوهشی خلیج فارس از رونمایی کتاب دو جلدی مقالات اين همایش خبر داد. بابک ارسیا گفت: 689 مقاله به همایش خلیج فارس رسیده که از آن میان 52 مقاله در کتابی دوجلدی منتشر شده است. «نمودهای فرهنگی ایران باستان در سواحل شمالی خلیج فارس» نوشته علی شیخ‌آبادی، «نام خلیج فارس در اسناد سازمان ملل» به قلم لیلا رحمتی‌پور، «جنگ‌های ایران و عثمانی، راهی برای استعمار پرتغال در هند و خلیج فارس» نوشته موناسادات ذاکر مقاله‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

 

دبیر دهمین همایش علمی - پژوهشی خلیج فارس از رونمایی کتاب دو جلدی مقالات اين همایش خبر داد.

بابک ارسیا گفت: 689 مقاله به همایش خلیج فارس رسیده که از آن میان 52 مقاله در کتابی دوجلدی منتشر شده است. «نمودهای فرهنگی ایران باستان در سواحل شمالی خلیج فارس» نوشته علی شیخ‌آبادی، «نام خلیج فارس در اسناد سازمان ملل» به قلم لیلا رحمتی‌پور، «جنگ‌های ایران و عثمانی، راهی برای استعمار پرتغال در هند و خلیج فارس» نوشته موناسادات ذاکر مقاله‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

دبیر دهمین همایش ملي و علمی - پژوهشی خلیج فارس افزود: «تجارت دریایی ساسانیان در حوزه خلیج فارس» نوشته مشترک دکتر محمدرضا قلیزاده و کوثر رفیعی، «تاثیر ارتباط خلیج فارس با شبه قاره هند در رونق دریانوردی هخامنشیان» به قلم دکتر رحیم ولایتی و «بررسی حضور انگلیسی‌ها در خلیج فارس در دوره زندیه» نوشته زهرا رضایی عناوین برخی  مقاله‌های این کتاب هستند.

ارسیا با اشاره به محورهای دهمین همایش ملی و علمی- پژوهشی خلیج فارس بیان کرد: همایش در محورها و موضوع‌های تخصصی فرهنگ، هنر و معماری خلیج فارس، گردشگری خلیج فارس، ابعاد حقوقی، سیاسی و اجتماعی خلیج فارس، تاریخ و باستان‌شناسی خلیج فارس و جغرافیا و محیط زیست خلیج فارس با حضور اندیشمندان و پژوهشگران این حوزه‌های علمی برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش در دو بخش افتتاحیه و اختتامیه با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی، دکتر محمدرضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و مسوولان عالی رتبه کشوری در سالن وزارت نفت بندرعباس برگزار می‌شود و دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، سخنران مراسم اختتامیه این همایش خواهد بود.

دبیر این همایش اظهار کرد: قرائت پیام رییس جمهوری به مناسبت برگزاری دهمین همایش ملی علمی- پژوهشی خلیج فارس، رونمایی از کتاب دوجلدی مجموعه مقالات همایش خلیج فارس و رونمایی از تابلو هنری حدیث پیامبر اکرم (ص) درباره خلیج فارس منقش به خاک‌های رنگی جزیره هرمز از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش است.

دهمین همایش ملی و علمی - پژوهشی خلیج فارس با هدف بزرگداشت نام و شناخت مزیت‌های راهبردی و فرهنگی این خطه کشور، به همت مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری هرمزگان و جهاددانشگاهی هرمزگان 9 تا 10 اردیبهشت‌ماه در بندرعباس برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: