فراخوان همایش «فلسفه و جهان عاری از فلسفه» منتشر شد

1394/11/10 ۱۲:۲۶

فراخوان همایش «فلسفه و جهان عاری از فلسفه» منتشر شد

همایش بزرگداشت ملاصدرا با عنوان «فلسفه و جهان عاری از فلسفه» از سوی بنیاد حکمت اسلامی صدرا فراخوان مقاله داد. بیستمین همایش از سلسله همایش‌های سالانه بزرگداشت حکیم صدرالمتالهین، به مناسبت روز ملاصدرا، در تاریخ اول خرداد ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.



همایش بزرگداشت ملاصدرا با عنوان «فلسفه و جهان عاری از فلسفه» از سوی بنیاد حکمت اسلامی صدرا فراخوان مقاله داد.

 بیستمین همایش از سلسله همایش‌های سالانه بزرگداشت حکیم صدرالمتالهین، به مناسبت روز ملاصدرا، در تاریخ اول خرداد ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

بنیاد حکمت اسلامی صدرا این همایش را با عنوان «فلسفه و جهان عاری از فلسفه» به بررسی جایگاه اجتماعی و بشری فلسفه و ترسیم سیمای جهان عاری از فلسفه اختصاص داده و از اساتید و صاحبنظران و پژوهشگران حوزه و دانشگاه دعوت مینماید با ارائه مقاله درباره موضوعات مرتبط، در همایش شرکت نمایند.

به همین مناسبت فراخوان مقاله‌ این همایش از سوی دبیرخانه منتشر شده که از اینجا قابل دسترسی است.

مهلت ارسال چکیده مقالات، بیست و ششم اسفند ماه ۹۴ و اصل مقالات، دهم اردیبهشت ۹۵ و زمان برگزاری همایش نیز شنبه، اول خرداد سال ۹۵ است.

فلسفه» فراتر از آنکه تنها به بررسی نظریات فلاسفه بپردازد و ناظر یا نگهبان تاریخ فلسفه باشد، جلوه عقلانیت و اندیشه‌ورزی، از یکسو و رفتار منطقی، از سوی دیگر است که در امور و علوم مختلف تبلور یافته است. دنیای کنونی سرشار از معضلاتی است که از فقدان یا دست کم توجه ناکافی به فلسفه، حکمت و عقلانیت ناشی شده‌اند؛ معضلاتی همچون خشونت، تروریسم، نابودی محیط زیست، فقدان معنویت، افسردگیهای فردی و اجتماعی و... و متأسفانه انسان کنونی برغم دست و پنجه نرم کردن با این مصائب، پافشاری فزاینده‌یی بر رویگردانی از فلسفه و عقلانیت دارد. فلسفه بعنوان سخنگوی «رسول باطنی» و مصلح اجتماعی بر خود فرض میداند راه درست را به انسان بنمایاند و او را از کجروی و خطا در زندگی برهاند.

منبع: مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: