برچسب : سید-جعفر-شهیدی

یک روز با امام سجاد(ع) / دکتر سیدجعفر شهیدی | ۱۰:۳۵,۱۳۹۸/۷/۳|

به روایتی امروز سالگرد شهادت امام سجاد(ع) است که شاید بتوان گفت در میان امامان بزرگوار، دردناک‌ترین و دشوارترین ایام را داشت و کمترین یار و یاور را! آنچه در پی می‌آید، بخشهایی از کتاب سودمند «زندگانی علی بن الحسین(ع)» است که به این مناسبت تقدیم می‌شود.

چراغ روشن معنا؛ درباره سيدجعفر شهيدى | ۱۱:۱۱,۱۳۹۷/۶/۱۱|

دستاران: وقتى مى خواهى از سيد جعفرشهيدى بنويسى، بى بروبرگرد مى گويد: «اى بابا، اين كارهاى تكرارى براى چى؟! يه چيزى بنويسيد كه به درد مردم بخورد.»

بایدهای حج / دکتر سیدجعفر شهیدی | ۹:۳,۱۳۹۷/۵/۲۷|

برای پذیرفتن این دعوت آسمانی که از تأکیدگونه‌ای هم خالی نیست، همه‌ساله دههاهزار تن از کشور ما و صدهاهزار تن از دیگر کشورهای اسلامی یا غیر اسلامی جهان، روانه خانه خدا می‌شوند. خود را با هواپیما، کشتی و یا اتومبیل به بندر جدّه و مدینه‌الحاج می‌رسانند، تا عمره تمتُّع و حج تمتّع راانجام دهند. اینان کسانی هستند که خود را مستطیع می‌دانند، و چون استطاعت یافته‌اند، باید این فریضه الهی را ادا کنند.

سید جعفر شهیدی | ۹:۶,۱۳۹۵/۱۰/۲۵|

مجموعه پژوهشی «شخصیت‌های مانا» که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می شود با هدف ارائه الگوهای موفق، به بررسی زندگی شخصیت های تاثیرگزاری می پردازد که در عرصه دانش، فرهنگ، سیاسی و اجتماع در ایران زیسته و در گذشته‌اند.

نهمین سالگرد خاموشی سید جعفر شهیدی / محمود فاضلی | ۸:۴۳,۱۳۹۵/۱۰/۲۵|

سید جعفر شهیدی از جمله شخصیت‌های فرهنگی است که کمتر شناخته شده است. او با تحمل سختی‌های بسیار به تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه نجف پرداخت و با کسب درجه اجتهاد به ایران بازگشت.

نهضت عاشورا در نگاهی تحلیلی / سید جعفر شهیدی | ۹:۳۰,۱۳۹۵/۷/۱۳|

درباره نهضت عاشورا و ریشه های تاریخی آن، استنباط خود را به طور خلاصه در کتاب پس از پنجاه سال آورده ام و علت اینکه نام آن را پس از پنجاه سال گذشته ام، این است که در سال 11 هجری رسول اکرم (ص) به جوار حق شتافت و در سال 61 هجری این حادثه بسیار شگفت - نه تنها در عالم اسلام، بلکه برای تحلیل گران غیر مسلمان هم - اتفاق افتاد

حجاب در قرآن / سید جعفر شهیدی | ۱۰:۴۸,۱۳۹۵/۷/۷|

چنان که در این آیه (فقال إنّى أحببت حبّ الخیر عن ذکر ربى حتّى توارت بالحجاب)(ص/32) 1 که ابن اثیر گوید: مقصود از حجاب, افق است.2 و بعض مفسران گویند: مقصود پنهان شدن آفتاب است. و نیز در این آیه : (فاتّخذت من دونهم حجاباً فأرسلنا إلیها روحنا فتمثّل لها بشراً سویّاً) (مریم/17)3 که گفته اند مقصود از حجاب, دیوار است.4 و نیز در این آیه که درباره زنان رسول خدا(ص) است: (و إذا سألتموهنّ متاعاً فاسئلوهنّ من وراء حجاب)(احزاب/53)5 که مقصود پوششى است مانع از دیده شدن آنان چون پرده. و مى توان حجاب را در این آیه نیز چیزى محسوس گرفت که مانع دیدن شود: (و بینهما حجاب و على الأعراف رجال)6اعراف/46

ورود

نام کاربری (ایمیل) :
کلمه عبور :
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
کاربر جدید هستید ؟ ثبت نام در تارنما