گزارش تصویری پـنجـاهـمیـن سـالـگرد دستـگیـری اعضــای حــزب مـلل اســلامــی

1394/7/25 ۱۱:۲۷

گزارش تصویری پـنجـاهـمیـن سـالـگرد دستـگیـری اعضــای حــزب مـلل اســلامــی

نجاهمین سالگرد دستگیری اعضای حزب ملل اسلامی روزپنج شنبه در محل مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی با حضور اکثریت اعضای آن برگزار شد. حزب ملل اسلامی سال 1344 توسط سید کاظم موسوی بجنوردی جهت براندازی رژیم شاه با مشی اسلامی و روش عملیات مسلحانه پایه گذار شد. مدتی بعد با بازداشت یکی از اعضا و لو رفتن تشکیلات و عملیات ، یک به یک اعضا بازداشت شدند.با اعلام حکم اعدام برای کاظم موسوی بجنوردی و زندان های طویل المدت برای اعضای حزب توسط دادگاه نظامی روند ماجرا تغییر کرد. علما و مراجع نجف ، مشهد و قم نسبت به اعلام حکم های صادر شده اعتراض کردند و در نامه های جداگانه به شاه خواستار آزادی جوانان حزب ملل اسلامی شدند.

پنجاهمین سالگرد دستگیری اعضای حزب ملل اسلامی روزپنج شنبه در محل مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی با حضور اکثریت اعضای آن برگزار شد.

حزب ملل اسلامی سال 1344 توسط سید کاظم موسوی بجنوردی جهت براندازی رژیم شاه با مشی اسلامی و روش عملیات مسلحانه پایه گذار شد. مدتی بعد با بازداشت یکی از اعضا و لو رفتن تشکیلات و عملیات ، یک به یک اعضا بازداشت شدند.با اعلام حکم اعدام برای کاظم موسوی بجنوردی و زندان های طویل المدت برای اعضای حزب توسط دادگاه نظامی روند ماجرا تغییر کرد. علما و مراجع نجف ، مشهد و قم نسبت به اعلام حکم های صادر شده اعتراض کردند و در نامه های جداگانه به شاه خواستار آزادی جوانان حزب ملل اسلامی شدند. مدتی بعد با افزایش فشارها، شاه حکم اعدام موسوی بجنوردی را شکست و او را به حبس ابد محکوم کرد.

اغلب اعضای آن همچون کاظم موسوی بجنوردی،  ابوالقاسم سرحدی زاده، میرمحمد صادقی، محمد جواد حجتی کرمانی، صنوبری، نیکوقدم ، یوسف رشیدی و... به حبس ابد و زندان های طولانی‌ مدت محکوم شدند.

روز پنج شنبه بعد از 50 سال، اعضای این حزب دورهم جمع شدند. زمان تاسیس حزب همه 20 ساله و 25 ساله بودند اکنون قدیمی های حزب 70 سالگی را ردکرده بودند. کمرها خمیده بود و برخی عصا بدست بودند.اغلب آنها با فرزندان خود آمده بودند. نسل جدید در کنار نسل قدیم نشستند. همه از آن روزها می گفتند. برخی از آنها در این سال ها به وزارت و وکالت رسیده بودند، برخی به مجاهدین خلق پیوسته بودند، برخی راهشان را از سیاست جداکرده بودند و برخی دیگر اجل مهلتی برای بیشتر زندگی کردن به آنها نداده بود. اما هرچه بود این جمع همه سر ذوق بودند....

 

سایر تصاویر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: