آواز ایرانی صاحب «مکتب خانه» شد

1394/7/18 ۰۹:۳۵

آواز ایرانی صاحب «مکتب خانه» شد

با حضور موسیقیدانان برجسته مراسم افتتاحیه «مکتب خانه آواز ایرانی» شامگاه چهارشنبه ۱۵ مهر ماه با حضور تعداد زیادی از نخبگان و هنرمندان پیشکسوت موسیقی ایرانی در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار شد.

 

 

گزارشی از آیین افتتاح مکتب خانه آواز ایرانی

با حضور موسیقیدانان برجسته مراسم افتتاحیه «مکتب خانه آواز ایرانی» شامگاه چهارشنبه ۱۵ مهر ماه با حضور تعداد زیادی از نخبگان و هنرمندان پیشکسوت موسیقی ایرانی در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار شد.

بابک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای این مراسم ضمن ابراز خرسندی از تأسیس «مکتب خانه آواز ایرانی» گفت: هدف ما از تأسیس این مکتب‌خانه در باغ موزه هنرهای ایرانی بر این مبنا قرار دارد که بتوانیم صداهای ماندگاری را در طول سه سال آموزشی، آموزش و پرورش دهیم و از این فضای مکتب‌خانه‌ای خوانندگان خوش صدایی را به موسیقی ایرانی معرفی کنیم. ضمن اینکه حمایت از این استعدادهای ناب و مستعد آواز ایرانی جزو وظایف دیگر ما بعد از پایان دوره آموزشی است که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود. به گزارش مهر، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی هم در این مراسم گفت: در همین ابتدای صحبت‌ها لازم است یادی از هموطنان تازه درگذشته ام در فاجعه مصیبت بار منا داشته باشم که مظلومانه در حرم امن الهی و در روز عید قربان هنگامی که دوربین‌ها و هلیکوپترهای دولت سعودی به صورت کامل آنها را مونیتورینگ می‌کردند، جان خود را در منطقه منا از دست دادند. وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد آموزش موسیقی در فرهنگسراهای شهر تهران در دوره مدیریتی جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: متأسفانه از یکی دوسال پیش در مدیریت قبلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه موسیقی این نهاد فرهنگی اتفاقات ناگواری افتاد که در نهایت منجر به تعطیلی کامل موسیقی در فرهنگسراهای شهر تهران شد. البته جناب مختاباد به عنوان رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق هیأت مدیره خانه موسیقی اقدامات و پیگیرى‌های زیادی را برای حل مسأله انجام دادند و در حالی‌که این پیگیری‌ها از جانب آقای عبدالحسینی معاون هنری سابق و کنونی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم برای برگرداندن آموزش موسیقی انجام شد اما هیچ وقت هم از سوی ریاست وقت سازمان دلیل مشخصی نیز به جامعه موسیقی ارائه نشد.

عبدالحسین مختاباد رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران هم که در این مراسم حضور پیدا کرده بود، با اشاره به افتتاح «مکتب‌خانه آواز ایرانی» گفت: متأسفانه ما طی سال‌های اخیر در شرایطی به سر می‌بریم که می‌توان گفت دیگر آوازخوان نداریم و متأسفانه کسی برای آواز خواندن و شنیدن وقت نمی‌گذارد. متأسفانه خیلی از افراد هم اکنون در موقعیتی به سر می‌برند که بر این باورند آواز ایرانی و چهچهه زدن‌های آن به چه دردی می‌خورد؟ آنها دیگر می‌خواهند همه چیز سطحی و ساندویچی شده به مخاطبان ارائه شود و اتفاقاً در همین جاست که باید به فکر چاره کار باشیم. البته این بحران ما نیست بلکه یک بحران بین‌المللی است که تمام گونه‌های آوازی دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است. در بخش پایانی مراسم در حضور استاد مصطفی کمال پورتراب، محمد سریر و محمود صلاحی از نادرگلچین، کریم صالح عظیمی، علی جهاندار، علی رستمیان، صدیق تعریف، حمیدرضا نوربخش، عبدالحسین مختاباد، قاسم رفعتی، بهرام باجلان و سالار عقیلی به عنوان هنرمندان فعال عرصه آواز ایرانی با اهدای لوح، قدردانی به عمل آمد

روزنامه ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: