آغاز همایش بین المللی معماری دستکند از 15 مهر

1394/7/12 ۱۲:۲۵

آغاز همایش بین المللی معماری دستکند از 15 مهر

رییس پژوهشکده بناها و بافت های تاریخی فرهنگی گفت: 10مقاله بین المللی و 15مقاله از ایران در دومین همایش بین المللی معماری دستکند 15و 16مهرماه ارایه می شود . مهناز اشرفی روز یکشنبه افزود: معرفی مجموعه های دستکند ، ریخت شناسی معماری دستکند،اقلیم، طبیعت و انرژی در معماری دستکند، باورها، اعتقادات و فرهنگ شفاهی در معماری دستکند، توسعه پایدار و معماری دستکند ، حفاظت، مرمت و احیاء در آثار دستکند، معماری دستکند معاصر و تعاملات اجتماعی و اقتصادی در سکونت گاه های دستکند، از محورهای این همایش هستند.

 

 رییس پژوهشکده بناها و بافت های تاریخی فرهنگی گفت: 10مقاله بین المللی و 15مقاله از ایران در دومین همایش بین المللی معماری دستکند 15و 16مهرماه ارایه می شود .

مهناز اشرفی روز یکشنبه افزود: معرفی مجموعه های دستکند ، ریخت شناسی معماری دستکند،اقلیم، طبیعت و انرژی در معماری دستکند، باورها، اعتقادات و فرهنگ شفاهی در معماری دستکند، توسعه پایدار و معماری دستکند ، حفاظت، مرمت و احیاء در آثار دستکند، معماری دستکند معاصر و تعاملات اجتماعی و اقتصادی در سکونت گاه های دستکند، از محورهای این همایش هستند.

دبیر علمی همایش بین المللی معماری دستکند با اشاره به اینکه کشورهای چین ، سوییس ، فرانسه ، ایتالیا ، آلمان ، افغانستان در این همایش شرکت می کنند، اظهار کرد: به دلیل برخی مشکلات تعداد مقالات ارسال شده در این همایش بیشتر از شرکت کنندگان است .

اشرفی با اشاره به تنوع و پراکندگی مقالات داخلی ارایه شده به همایش در استان های کشور تصریح کرد: این مقالات بر اساس پژوهش هایی در حوزه معماری دستکند انجام شده که برای اولین بار در دومین همایش بین المللی ارایه می شوند .

رئیس پژوهشکده بناها و بافت های تاریخی فرهنگی استقبال مراکز مختلف علمی نظیر دانشگاه ها را نشان دهنده اهمیت و جذابیت موضوع معماری دستکند دانست و تبیین کرد: با تداوم بیشتر برگزاری این قبیل همایش ها می توان این نوع معماری بی نظیر را بیشتر معرفی کنیم .

وی با اشاره به برگزاری کارگاه تکنولوژی های نوین در مستندنگاری آثار معماری دستکند عنوان کرد: با رویکرد استفاده از تکنولوژی های نوین می توان گام موثری در مستندنگاری آثار معماری دستکند برداشت زیرا که این روش سریع تر و کم هزینه تر از کاوش و حفاری است .

به گفته وی دومین همایش بین المللی معماری دستکند توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایکوموس(شورای بناها و محوطه ها) ایران، دانشگاه تهران ، پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری میمند، مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی، تحت نظارت یونسکو، موزه ملی،مرکز آموزش عالی برگزار می شود .

دبیر علمی دومین همایش بین المللی معماری دستکند با بیان اینکه 2روز برگزاری همایش با 6نشست همراه خواهد بود تصریح کرد: 10مقاله بین المللی و 15مقاله از ایران در دومین همایش بین المللی معماری دستکند ارایه می شود .

اشرفی اضافه کرد: همایش یاد شده در روزهای 15و 16مهرماه در سالن اجتماعات موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، اولین همایش معماری دستکند به منظور معرفی و حفاظت از آثار معماری دستکند اردیبهشت1391در کرمان برگزار شد.

به دنبال برگزاری این همایش و استقبال بی نظیر علاقمندان و متخصصان این حوزه مقدمات برگزاری دومین همایش معماری دستکند این بار به صورت بین المللی از سال 1390فراهم و دبیرخانه این همایش رسما کار خود را آغاز کرد.

ایرنا

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: