بازدید باستان شناسان چینی ازمناطق تاریخی شیروان

1394/5/7 ۱۲:۴۳

 بازدید باستان شناسان چینی ازمناطق تاریخی شیروان

گروه باستان شناسایی چینی عصر روز سه شنبه از برخی مناطق تاریخی شیروان در خراسان شمالی بازدید کردند. این گروه شامل پروفسور ژانگ مسئول آکادمی تاریخ چین و پروفسور شوئی استاد دانشگاه نانجیک و محقق به همراه یکی از دانشجویان این کشور و معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بودند که ضمن بازدید چند ساعته با مناطق تاریخی شیروان نیز آشنا شدند.


گروه باستان شناسایی چینی عصر روز سه شنبه از برخی مناطق تاریخی شیروان در خراسان شمالی بازدید کردند.
 این گروه شامل پروفسور ژانگ مسئول آکادمی تاریخ چین و پروفسور شوئی استاد دانشگاه نانجیک و محقق به همراه یکی از دانشجویان این کشور و معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بودند که ضمن بازدید چند ساعته با مناطق تاریخی شیروان نیز آشنا شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان در این بازدید گفت: تاکنون 42 اثر تاریخی شهرستان شیروان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

محمد سیاح با شاره به تپه ارگ نادری این شهرستان که نقش مهمی در جذب گردشگر دارد اظهار کرد: این شهرستان در قیاس با سایر حوزه های فرهنگی، اجتماعی و مدنی استان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده که دارای صدها اثر تاریخی و میراث فرهنگی و طبیعی ثبت شده یا نشده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت ها و توانمندی بالایی برخوردار است و دارای پنج منطقه نمونه گردشگری است گفت: برای استفاده درست از این توانمندی باید آمادگی لازم را بری بازدید گردشگران، بهره وری و عبرت از تاریخ و فرهنگ و یک سری امکانات و شرایط فراهم کنیم.

وحدتی معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز گفت: در بازدید 10 روزه باستان شناسان چینی از محوطه های تاریخی، مقدمات آغاز فعالیت های کاوش باستان شناختی بعد از تفاهم، آغاز خواهد شد.

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.ک/2

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: