«ضیاء موحد» با منطق سنتی ایرانیان می‌آید

1394/4/7 ۱۰:۱۶

«ضیاء موحد» با منطق سنتی ایرانیان می‌آید

ضیاء موحد از آماده کردن مجموعه مقالاتش با موضوع «نقد و تجلیل منطق سنتی ایرانیان» در قالب یک کتاب خبر داد. این منطقدان گفت: به تازگی مجموعه مقالاتی فلسفی و منطقی را آماده انتشار کرده‌ام که قرار است از سوی انتشارات «هرمس» منتشر شود. موحد درباره این مجموعه توضیح داد: این مجموعه شامل کارهایی است که در چند سال اخیر و با بازگشت به منطق سنتی خودمان انجام داده‌ام.

 

ضیاء موحد از آماده کردن مجموعه مقالاتش با موضوع «نقد و تجلیل منطق سنتی ایرانیان» در قالب یک کتاب خبر داد.

این منطقدان گفت: به تازگی مجموعه مقالاتی فلسفی و منطقی را آماده انتشار کرده‌ام که قرار است از سوی انتشارات «هرمس» منتشر شود. موحد درباره این مجموعه توضیح داد: این مجموعه شامل کارهایی است که در چند سال اخیر و با بازگشت به منطق سنتی خودمان انجام داده‌ام. در واقع در این مقالات نقد و تجلیلی از منطق سنتی خودمان داشته‌ام.او افزود: پنج مقاله این مجموعه قبلاً در نشریات خارجی به زبان انگلیسی منتشر شده بود که به فارسی ترجمه و در این مجموعه آورده شده است. یکی دیگر از این مقالات نیز به فارسی نوشته شده که موضوع آن فلسفه زبان است. مقاله‌ای است که در آن با بررسی ابن سینا، کریپکی و امبرتو اکو به نتایجی رسیده‌ام.

ضیاء موحد گفت: با توجه به اینکه دوران منطق سنتی خودمان طی شده چون مربوط به گذشته است ولی در عین حال این منطق بصیرت‌های جالبی دارد و ما حالا در قرن بیست و یکم دقت‌ها و ظرافت‌های امثال ابن سینا را در این منطق درک می‌کنیم؛ چیزهایی که خود قدما نمی‌دانستند، ولی امروز که ما به ابزار منطق جدید مجهزیم، می‌بینیم که آن منطق سنتی هم ظرافت‌های خاصی داشته است، مثلاً گفته شده است منطق سهروردی مقابل منطق ارسطو بوده که ما می‌خواهیم ببینیم این موضوع درست است یا نه.

روزنامه ایران

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: