تلاش برای امیدآفرینی در عرصه هنر

1394/3/25 ۱۰:۱۰

تلاش برای امیدآفرینی در عرصه هنر

وزیر ارشاد می گوید ایجاد امید برای اصحاب فرهنگ اولویت نخست این وزارتخانه است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سهم قابل توجه اقتصاد خلاق در تولید ناخالص بسیاری از کشورهای دنیا و تجارت جهانی، از طرح این موضوع در هیأت دولت و تصمیم دولت برای ایجاد شورای عالی اقتصاد خلاق خبر داد.

 

وزیر ارشاد می گوید ایجاد امید برای اصحاب فرهنگ اولویت نخست این وزارتخانه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سهم قابل توجه اقتصاد خلاق در تولید ناخالص بسیاری از کشورهای دنیا و تجارت جهانی، از طرح این موضوع در هیأت دولت و تصمیم دولت برای ایجاد شورای عالی اقتصاد خلاق خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی جنتی در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد با اشاره به تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید برای ایجاد امید و انگیزه مجدد در بین اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان اولویت نخست کارها، گفت: متأسفانه در زمان قبول مسئولیت، در بسیاری از حوزه‏‏‌های فرهنگی و هنری کشورمان شاهد وجود مشکلاتی بودیم به‌عنوان نمونه در حوزه سینما، خانه سینما تعطیل شده بود و بسیاری از هنرمندان این عرصه فاصله گرفته بودند به نحوی که بعضاً چهار سال و برخی حتی هشت سال مراجعه‎‎ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشتند.

وی همچنین ادامه داد: در حوزه نشر و چاپ کتاب نیز مشکلات زیادی در کشور وجود داشت به نحوی که برخی خرده‏‏‌گیری‏‏‌های نابجا باعث کسب نکردن مجوز نشر برخی آثار نویسندگان و نوعی ناامیدی و یأس در بین فعالان این عرصه ایجاد شده بود.

وی با اشاره به نظارت‎‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شعر، موسیقی و اجرای برنامه‎‎های یادشده، اظهار کرد: البته در برخی موارد خطاهایی نیز رخ می‏‏‌دهد، ولی گاهی مشکل از کنسرت و اجرا نیست، بلکه تماشاگران حاضر در برنامه مشکل‏‏‌ساز هستند.

بازدید وزیر ارشاد از طرح‌های فرهنگی یزد

وزیر ارشاد از نزدیک در جریان مراحل ساخت بزرگ‌ترین طرح‌های فرهنگی و عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد قرار گرفت و از آن بازدید کرد. علی جنتی روز گذشته در ابتدای سفر به استان یزد با حضور در مسجد روضه محمدیه یزد، در جوار تربت پاک سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی(ره) قرار گرفت و سپس از نزدیک در جریان مراحل ساخت این طرح قرار گرفت، این طرح با 13هزار و 398 متر زیربنا یکی از بزرگترین طرح‌های فرهنگی و عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به شمار می‌رود.

روزنامه ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: