همایش ملی مهدی آذریزدی در زادگاهش برپا می‌شود

1393/12/10 ۱۰:۴۳

همایش ملی مهدی آذریزدی در زادگاهش برپا می‌شود

همایش ملی نکوداشت "مهدی آذریزدی" با عنوان "آذریزدی، مطالعه و فرهیختگی" اردیبهشت‌ماه 94 در یزد برگزار می‎‎شود. همایش ملی بزرگداشت پیر نیک‌اندیش ادبیات کودک و نوجوان ایران زنده‌یاد مهدی آذریزدی با رویکرد "بررسی تأثیر شعر و داستان بر فرهنگ مطالعه نوجوانان و جوانان برای بازیابی هویت دینی و ملی" دهم اردیبهشت‌ماه سال آینده با حضور هنرمندان، نویسندگان و شاعران سراسر کشور در یزد برگزار می‎‎شود.

 

 

همایش ملی نکوداشت "مهدی آذریزدی" با عنوان "آذریزدی، مطالعه و فرهیختگی" اردیبهشت‌ماه 94 در یزد برگزار می‎‎شود.

همایش ملی بزرگداشت پیر نیک‌اندیش ادبیات کودک و نوجوان ایران زنده‌یاد مهدی آذریزدی با رویکرد "بررسی تأثیر شعر و داستان بر فرهنگ مطالعه نوجوانان و جوانان برای بازیابی هویت دینی و ملی" دهم اردیبهشت‌ماه سال آینده با حضور هنرمندان، نویسندگان و شاعران سراسر کشور در یزد برگزار می‎‎شود.

علاقه‎‎مندان در گروه‎‎های سنی زیر 18 سال و 18 تا 35 سال تا پایان اسفندماه فرصت دارند آثار خود را در بخش‌‏‏های داستان کوتاه، شعر و مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

شرکت‎‎کنندگان می‎‎توانند در هر بخش حداکثر سه اثر را با رویکرد شعر و داستان کودک و نوجوان و بزرگسال به آدرس yazd.bmn.ir ارسال کنند ولی آثار ارسالی نباید قبلاً در جشنواره یا همایشی شرکت کرده باشد.

بنا بر اعلام، گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بین نوجوانان و جوانان، بهره‏‏‌گیری نسل جوان و نوجوان از گنجینه غنی و کهن شعر و ادب فارسی و انتقال آن به نسل آینده، ترغیب فرهیختگان به آفرینش آثار ارزشمند در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، کشف و پرورش استعدادهای جوان در عرصه شعر و داستان و تکریم و الگوسازی استاد آذریزدی که به فرموده رهبر معظم انقلاب "در یک برهه از زمان، خلأ زنجیره فرهنگی کشور را پر کرد" از اهداف این همایش است.

زندگی، شخصیت و اندیشه‎‎های آذر یزدی، عدالت و پیشرفت، انقلاب و بیداری اسلامی، سبک زندگی و فرهنگ اسلامی، فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی و موضوعات مرتبط با حوزه کودک و نوجوان از جمله محورهای بخش شعر و داستان این همایش است.

همچنین جلوه‎‎های قرآن و حدیث در بازنویسی‏‏‌های آذریزدی، ویژگی‎‎های بازنویسی و بازآفرینی متون کهن ادب فارسی در آثار این نویسنده، حکمت، اخلاق، تعلیم و تربیت در آثار آذریزدی، جلوه‎‎های طنز در آثار وی، زیبایی‎‎شناسی آثار منظوم آذریزدی، تأثیر کتاب و کتاب‎‎خوانی در رشد شخصیت این پیر نیک‎‎اندیش، آذریزدی، کودکی و اشتیاق مطالعه، تأثیر شرایط زمانی و مکانی در آثار وی و همچنین تأثیر داستان و رمان بر فرهیختگی، از موضوعات بخش مقاله عنوان شده است.

از بخش‎‎های جنبی این همایش نیز می‎‎توان به نشست هم‎‎اندیشی درباره شخصیت، اهداف و سیر فکری آذریزدی با حضور مسئولان، نخبگان، شاعران و داستان‌سرایان، برگزاری شب شعر با حضور شاعران برجسته استان و کشور و برگزاری کارگاه آموزش شعر و داستان اشاره کرد.

این همایش به همت بنیاد نخبگان استان و با همکاری برخی دستگاه‎‎ها و نهادها از جمله حوزه هنری یزد برگزار خواهد شد.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: